Příklady z praxe - infrastruktura

I na podzim čekají cyklisty v Ostravě novinky

05. 09. 2016 | Mezi novinky, které cyklisty mohou potěšit, je legalizace dvou používaných tras na Slezské Ostravě. Trasa O, která byla letos dobudována z centra až do Radvanic, využívala mezi Hranečníkem a hranicí Radvanic chodníku,... číst dále

Řešení pro parkování jízdních kol

31. 08. 2016 | Parkovací systém pod značkou Bike Safe Box je navržený pro zajištění bezpečného veřejného parkování jízdních kol a úschovy dětských kočárků, koloběžek či zavazadel. Do jednoho boxu je možné... číst dále

Kolín má veřejnou pumpu „pro cyklistovu duši“

28. 07. 2016 | Kolín je dalším městem, kterým není lhostejná "cyklistova duše". Na výjezdu z Kolína směr Hradišťko, Velký Osek byla na velmi frekventované cyklostezce, poblíž křižovatky Veltrubská/ Zličská,... číst dále

První cyklistická zóna na území Ostravy

27. 07. 2016 | První cyklistická zóna na území Ostravy byla v tomto týdnu zřízena v Hrabové. Je to v místě jedné z nejstarších cyklistických tras, která byla na tělese zrušené tramvajové... číst dále

Pražská Zbraslav je startovním místem pro výlety v okolí Prahy

14. 07. 2016 | Přes Zbraslav projíždí snad každý, kdo z Prahy míří na jih po páteřní trase podél Vltavy. Bezpečně lze nyní projet až do Vraného nad Vltavou, navíce se letos na jaře konečně podařilo vyznačit cyklopruh na mostu... číst dále

Nový pumptrack otevřeli v Ostravě

16. 05. 2016 | Ostrava má nový pumptrack. Jedná se o speciální hřiště, kde se využívá principu pohybu nahoru a dolů pro hnací sílu jízdního kola místo šlapání. Takto se získávají... číst dále

SFDI vyhlašuje další kolo žádostí na cyklostezky

04. 05. 2016 | Vyhlášení druhého kola pro podávání žádostí o poskytnutí příspěvků na výstavbu a údržbu cyklistických stezek schválil Výbor SFDI minulý týden. Zájemci mohou žádosti... číst dále

V ulicích se objeví nové parkovací boxy se značkou BikeSafeBox

18. 04. 2016 | Novinkou na českém trhu je systém úschovy kol, který se prezentuje pod značkou BikeSafeBox. Jedná se o ocelové boxy s řídící elektronikou, která zajišťuje řízené veřejné parkování. Nový... číst dále

Pozvánka na Slavnostní otevření Cyklostezky Zeleneč - Lázně Toušeň

06. 04. 2016 | 14. dubna se slavnostně otevře nová cyklostezka Zeleneč - Lázně Toušeň, která leží na důležité spojnici města Prahy k Labi. Společně s dříve vybudovanými cyklostezkami v Zelenči a pražskou páteřní cyklotrasou A26... číst dále

V Otrokovicích je nový pruh pro cyklisty, změnila se také jednosměrka

27. 03. 2016 | Mnoho dopravních změn mohou zaznamenat řidiči od 1. března 2016 v Otrokovicích na ulici Zámostí. Změnil se směr jednosměrky, a byl zde zřízen nový pruh pro cyklisty. Cyklistický pruh je veden v protisměru jízdy motorových... číst dále

Novela vyhlášky 294/2015

26. 03. 2016 | Dne 21.3. byla rozeslána novela vyhlášky 294/2015. Ta mimo jiné obsahuje: Cyklistickou zónu Přejezd pro cyklisty přimknutý k přechodu pro chodce Sdružený přechod pro chodce a cyklisty číst dále

Legislativa konečně nebude výmluvou

01. 03. 2016 | Cyklopruhy končící před křižovatkami, cyklostezka přerušená přechodem pro chodce, kde musejí cyklisté sesedat – to byl až donedávna obrázek běžný v každém větším i menším městě či obci. Od letošního února by mělo takových řešení ubývat. Mohou za to změny zákona... číst dále

Císařskou louku a Smíchov propojí lávka pro kola i pěší

24. 02. 2016 | Praha - Nová lávka pro cyklisty a pěší z pražského ostrova Císařská louka na nábřeží vznikne nejdříve v roce 2017. Město nyní dokončuje studii lávky, náklady odhaduje na 70 milionů korun. Informoval o... číst dále

Ve Zlíně vzniknou nové úseky cyklostezek

04. 02. 2016 | Také v letošním roce se bude rozrůstat síť cyklostezek na území Zlína. Město zahájí výstavbu sice „jen“ asi tří nových kilometrů, ty však pomůžou propojit už hotové úseky. Cyklistům... číst dále

V Hradci Králové zakryli údajně nebezpečné semafory. Ale policie byla proti

01. 02. 2016 | Revolta v Hradci Králové - zástupci cyklistické komise v čele s primátorem Hradce Králové Zdeňkem Finkem zakryli semafory na světelné křižovatce u Aldisu. Budou za to čelit podezření z poškození a ohrožení provozu... číst dále

O dotace z programu CESTOVÁNÍ DOSTUPNÉ VŠEM je možné žádat až do 15. ledna

08. 01. 2016 | Cílem podprogramu je růst podílu cestovního ruchu na prosperitě regionů, vytvoření ekonomických podmínek k iniciaci a podpoře aktivit pro rozvoj domácího cestovního ruchu. Podpora tvorby nových produktů, aktivní začlenění... číst dále

Morava má svoji první parkovací věž pro kola. Dnes ji otevřeli v Přerově.

11. 12. 2015 | Parkovací dům pro kola byl dnes slavnostně otevřen u přerovského vlakového nádraží. Parkovací dům zvaný "cyklověž" je prvním parkovacím domem svého druhu na Moravě. Novinkou pro občany je především... číst dále

Poslanci schválili cyklobalíček jako součást novely zákona o silničním provozu

09. 12. 2015 | Poslanecká sněmovna dnes schválila novelu zákona č. 361/2000 Sb., jejíž součástí je i tzv. cyklobalíček. Města budou podle něj moci zřizovat cyklistické zóny, jízdní pruhy pro cyklisty nebo ve vymezených případechu... číst dále

Cyklozóna - mnoho povyku pro nic

07. 12. 2015 | Dne 27.7. 2015 proběhla tisková konference na MD o změnách, která se chystají v cyklodopravě. Nejčastěji skloňovaným tématem byla "Cyklistiká zóna". Bylo zajímavé sledovat hlasování, co si lidé myslí... číst dále

Téma: Cyklistická zóna

07. 12. 2015 | Začátkem prosince 2015 bude Poslanecká sněmovna projednávat novelu zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. Zvláštní zájem vyvolalo především zavedení nového termínu „cyklistická... číst dále