Je potřeba změnit chápání ulice a jejího designu. Před několika lety byla ulice vnímána především jako prostor spojující destinace hlavně pro motorová vozidla. Dnes je v projektech ulic často vnímán chodec či cyklista jako velmi důležitý prvek a veřejný prostor začíná odrážet jejich životní styl. Zpravodaj ale i ukazuje, že už se to někde povedlo – např. v Pardubicích nebo Třinci. Další města, kde ulice na svoji proměnu zatím čekají.
Zpravodaj č. 2 – Partnerství a Governance: základní podmínka[2]
Jen síť partnerů může zajistit:
Často kolem sebe slyšíme, že jsme jiní, že máme jinou kulturu – zkrátka, u nás to nejde a tečka. A tak jsme si řekli, že to zkusíme jinak.
Abychom se podívali na zahraniční praxi nezaujatě, hlas jsme dali mladé generaci, která není poznamenána dobou minulou. Čerstvý koordinátor městské mobility v Kroměříži vybíral zahraniční příklady a doplnil je svým komentářem. Co mu vlastně daly vyhlášené zahraniční zkušenosti? Jak je může využít ve svojí práci a co k tomu potřebuje?
Leták - Jak na chytřejší dopravu (ve spolupráci se spolkem NaKole z.s.)
[1] https://issuu.com/dobramesta/docs/zpravodaj-dobramesta
[2] https://issuu.com/dobramesta/docs/newsletter_2019_12_web
[3] https://issuu.com/dobramesta/docs/sborn_k_dobr__praxe_ze_zahrani___web