Praha a ul. Patočkova a Novosibirsk a třída Leninova

Praha a ul. Patočkova a Novosibirsk a třída Leninova
04. 09. 2018 | Když byla včera zveřejněna zpráva na téma "Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?", tak si ji skoro nikdo na facebooku nevšiml. Tak ji zopakujeme, ale tentokrrát v jiném garde. Uvádíme starší příběh ul. Patočkové z Prahy, který má něco společného s příběhem neúspěšné rekonstrukce Leninské třídy v Novosibirsku. Případně se můžeme vrátit i k jiným... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?
03. 09. 2018 | Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými? Nebo co mohou mít společného čeští a ruští primátoři?  Tak tyto otázky jsme si kladli, když jsme dne 7. 8. 2018 na mezinárodní letní škole v Lipsku slyšeli smutný příběh toho, že i v ruských městech mohou být osvícení primátoři, kteří rozumí termínům jako je Design ulice, humanizaci veřejného prostoru,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Letní vydání Zpravodaje IROP zaměřené především na cyklodopravu.

Letní vydání Zpravodaje IROP zaměřené především na cyklodopravu.
02. 09. 2018 | Zveřejňujeme letní vydání Zpravodaje IROP zaměřené především na cyklodopravu. Infrastruktura pro cyklisty se neustále rozšiřuje a zkvalitňuje, v posledních letech významně i díky podpoře z Integrovaného regionálního operačního programu. Věříme, že vám aktuální téma přinese inspirativní čtenářský zážitek a třeba i sami budete sledovat, jak ve vašem okolí postupně... číst dále
Štítky: Finance (Mezioborového plánování, tag20), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Projektování cyklostezky krok za krokem

Projektování cyklostezky krok za krokem
01. 09. 2018 | SMO ČR na svých webových stránkách mimo jiné prezentuje i návod, doporučení a praktické rady, jak optimálně zajistit přípravu a následnou realizaci investičních akcí realizovaných v obcích a městech. Celý proces přípravy a realizace akce je představen na dvou modelových řešeních – výstavba cyklistické stezky (liniové dopravní stavby) a výstavba mateřské školy... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Torben Heinemann: Kde se dobře žije, tam se daří obchodu

Torben Heinemann: Kde se dobře žije, tam se daří obchodu
22. 08. 2018 | Rozhovor s vedoucím odboru dopravu města Lipska Torbenem Heinemannem vznikal v rozmezí posledních pěti let. Jedno z největších německých měst přijalo nedávno strategii mobility Lipsko 2030, nyní rozhoduje o volbě dopravního scénáře. Celý postup a hlavní zásady najdete v článku Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.  Z následujícího rozhovoru Vás možná... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Praha plánuje nový model zásobování provozoven v Pražské památkové rezervaci

Praha plánuje nový model zásobování provozoven v Pražské památkové rezervaci
20. 08. 2018 | Ulevit přeplněnému centru a zlepšit stav ovzduší chce Magistrát hl. m. Prahy pomocí v Česku ojedinělého inovativního projektu sdíleného konsolidačního centra, ze kterého by bylo zboží do provozoven efektivně distribuováno elektromobily. Pilotní projekt počítá se zapojením minimálně 40 provozoven. Na semináři městského projektu EkoLogis – Jezdím čistě tento záměr... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30), Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)

Curych vysílá lidem jasný signál: Ve městě jste vítání, ale Vaše auto ne!

Curych vysílá lidem jasný signál: Ve městě jste vítání, ale Vaše auto ne!
19. 08. 2018 | Pokud si najdete chvíli času, doporučujeme se podívat na tento odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=6EUg6PMhomo. Zurich's Policies Favor People & Transit, Not Cars. Dokument je sice anglicky, ale lze v něm zapnout titulky i v češtině. Dokument ukazuje, že město může výborně fungovat i s minimálním využíváním automobilů pro dopravu ve městě.Obyvatelé Curychu využívají:-... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Vídeňská „zmente.to“: už 27 000 podnětů

Vídeňská „zmente.to“: už 27 000 podnětů
18. 08. 2018 | Před rokem a půl spustila Vídeň aplikaci na podněty obyvatel. Nyní hlásí 27 000 podnětů, z nichž je přes 26 400 vyřešeno. Od spuštění v loňském únoru si vídeňskou aplikaci Sag’s Wien App (Řekni to Vídni) stáhlo do mobilního zařízení již na 31 200 uživatelů, kteří doposud poslali 27 000 podnětů. Vídeňský magistrát je s aplikací pro mobilní zařízení s operačními... číst dále
Štítky: Digitalizace (Role města, tag4), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zahraniční města (Role města, tag8), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.

Lipsko - Strategie mobility 2030, aneb dělají to jinak.
17. 08. 2018 | Vize s scénáře pro Lipsko by vlastně mohla být naprosto nudná informace. Překvapila by někoho následující vize? Mobilita by měla být bezpečná, spolehlivá, čistá, cenově dostupná a měla by být přístupná pro každou skupinu obyvatel. Mobilita by měla být realizovatelná kdykoliv s využitím vhodného způsobu dopravy! Asi ne, neboť vizi nepřikládáme podstatný význam.... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8)

Méně dopravy je opravdový a obtížný posun paradigmatu

Méně dopravy je opravdový a obtížný posun paradigmatu
16. 08. 2018 | Na počátku bylo slovo: pane veličentsvo, potřebujeme silnici! A jak to dopadlo? Vedou se diskuse, hádky, tvoří se koalice s různými názory: A. Udržitelný rozvoj? Ekonomický, sociální, ekologický! Odlišný pohled na věc: 1.Ekonom: doprava je klíčovým zdrojem růstu: čím víc dopravy a čím levnější, tím je ekonomicky výhodnější! 2.Politik: doprava je klíčovým... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Město Lipsko - inspirace pro Českou republiku

Město Lipsko - inspirace pro Českou republiku
16. 08. 2018 | I když má město Lipsko přes 500 tis. obyvatel, směle může být vzorem i pro taková malá česká města jako jsou Hranice, Milevsko, Uherské Hrdaiště, či Otrokovice. Není to o velikosti, ale o principech, které by se měly aplikovat v každém městě. Spolupráce s městem Lipsko byla zahájena už v roce 2011. Díky tomu jsme mohli pochopit o plánování dopravy a mobility více, než... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

10 principů pro udržitelnou mobilitu

10 principů pro udržitelnou mobilitu
15. 08. 2018 | Je vůbec možné v České republice vzájemně sladit politickou vůli a odborné znalosti a know-how v oblasti dopravy a mobility? První dvě teoretické lekce o integrovaném plánování naznačily, že to bude velmi těžké. První lekce ukázala, že v plánování nemáme tradici a proto politici českých měst plány udržitelné městské mobility berou spíše za trest, než za přednost.... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Úvahy o změnách, strategiích a opatřeních, o kterých se u nás moc nemluví.

Úvahy o změnách, strategiích a opatřeních, o kterých se u nás moc nemluví.
14. 08. 2018 | Včerejší téma představilo základy a principy integrálního plánování dopravy a mobility v německém kontextu. Poskytlo dobrou zpětnou vazbu pro české prostředí. Dnešní lekce prohlubuje dané téma a odhaluje hlubší problémy s prosazováním těchto principů. Vychází se přitom z prezentace Udržitelná mobilita – Výzvy pro města (Fakta, strategie a opatření pro integrované... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Jak se orientovat v problematice udržitelné mobility?

Jak se orientovat v problematice udržitelné mobility?
13. 08. 2018 | Blíží se volby a každá z politických stran řeší i dopravu a mobilitu. Otázkou je, nakolik se jejich představy shodují s realitou? Proto Fakulta dopravní ČVUT v Praze, ve spolupráci s Asociací měst pro cyklisty, za podpory Ministerstva dopravy ČR, chtějí politikům před volbami nabídnout informace k dané problematice. Jak je ale použijí ve své volební kampani, záleží pouze... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Co je více? Kvalitně zpracovaný plán udržitelné mobility, nebo jeho implementace?

Co je více? Kvalitně zpracovaný plán udržitelné mobility, nebo jeho implementace?
10. 08. 2018 | Co je více? Kvalitně zpracovaný plán udržitelné mobility, nebo jeho implementace? Zjevně trapná otázka, ale praxe prostě ukazuje, že města si sice nechávají zpracovávat dané plány podle přesně popsaných postupů a procesů, ale uniká pravá podstata. Je třeba učit nejen procesy, ale je třeba se zaměřit především na prezentaci efektivních opatření pro udržitelnou městskou... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Na jakých principech je postaveno vzdělávání udržitelné mobility?

Na jakých principech je postaveno vzdělávání udržitelné mobility?
09. 08. 2018 | Přístup ke strategickému plánování mobility, plánovaná opatření i strategie financování se mohou lišit stát od státu, nebo dokonce město od města v rámci jedné země. I přesto mohou být zkušenosti jiných měst a států velmi přínosné. Není přece nutné znovu objevovat kolo. Na druhé straně informace nejsou ty nejdůležtější. Je potřeba být ochoten se vzdělávat... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Co je plán udržitelné městské mobility a k čemu slouží?

Co je plán udržitelné městské mobility a k čemu slouží?
08. 08. 2018 | I po pěti letech je dobré si položit zcela primitivní otázku. Co je plán udržitelné městské mobility a k čemu slouží? Definic existuje hodně, můžete si ji najít i na tomto odkaze, ale možná pořád máme zkreslené informace a dáváme důrazy tam, kde nejsou. Takže přicházíme s další odpovědí, kterou jsme získali na mezinárodní letní škole Udržitelná mobilita - Made... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Jaké mohou být problémy s plánováním udržitelné mobility?

Jaké mohou být problémy s plánováním udržitelné mobility?
07. 08. 2018 | A další postřeh z MEZINÁRODNÍ LETNÍ ŠKOLY pod názvem „UDRŽITELNÁ MOBILITA – MADE IN LIPSKO“.  Města, která připravují a realizují plán udržitelné mobility, by měla hledat odpovědi na tuto otázku: Jaké mohou být problémy s plánováním udržitelné mobility? Příprava a realizace plánu je ambiciózní cíl, který vyžaduje adekvátní finanční zdroje i kapacity... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Inspirace pro Česko: Opatření na podporu cyklistické a pěší dopravy mění města k lepšímu

Inspirace pro Česko: Opatření na podporu cyklistické a pěší dopravy mění města k lepšímu
06. 08. 2018 | V příštím roce se bude aktualizovat Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy ČR. Asociace měst pro cyklisty k tomu již nyní zahájila sběr podkladů, dokumentů, které mají pomoci vytvořit silný a důvěryhodný dokument. Inspirace se hledají nejen v Dánsku, či Nizozemsku, ale také ve Velké Británii, která tolik připomíná situaci v České republice, alespoň co se týče... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Máme odborníky na zpracování plánů udržitelné městské mobility. Stačí to?

Máme odborníky na zpracování plánů udržitelné městské mobility. Stačí to?
06. 08. 2018 | Jedno město za druhým si nechává v Česku zpracovávat tzv. Plán udržitelné městské mobility (PUMM). Právě probíhající MEZINÁRODNÍ LETNÍ ŠKOLA pod názvem „UDRŽITELNÁ MOBILITA – MADE IN LIPSKO“, která se koná ve dnech 6. – 11. srpna 2018 v německém Lipsku, představila těžiště takového plánu. To je možné dohledat v propagačním letáku o PUMM, kde v bodu je... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Aktuality