Pardubice pracují na svém ParduPlánu
19. 03. 2022
ParduPlán je plán jak dostat dopravu ve městě do formy a udržet ji dlouhodobě v kondici.
Plán udržitelné městské mobility statutárního města Pardubice, zkráceně ParduPlán, zmapuje problémové partie pardubické dopravy, zváží výzvy, které mohou přijít a navrhne řešení, která všem Pardubičanům usnadní pohyb po městě.
Někde pomůže třeba změna vyhlášky. Jinde to budou radikálnější zásahy do vizáže města např. v podobě úplně nových chodníků, silnic nebo linek MHD.
Cíle ParduPlánu
ParduPlán chce sladit všechny způsoby pohybu osob a zboží ve městě. Aby doprava fungovala jako jeden celek v souladu s potřebami obyvatel.
Plán udržitelné městské mobility má zajistit plynulejší a bezpečnější přesun lidí a zboží, který bude šetrnější k životnímu prostředí.
S přibývajícím počtem aut a rozrůstající se zástavbou doprava nesmí ztrácet dech. Pardubická doprava a její další vývoj musí být dlouhodobě udržitelná.
Více: https://parduplan.cz/
Přečtěte si také
17. 10. 2023 | Město Pardubice začne chystat první etapu obnovy náměstí Republiky. Lokalita je vstupní branou do městské památkové rezervace. Bude tam víc stromů, nová fontána a kolem kostela nebude možné parkovat. Náklady se budou pohybovat mezi 40 až 60 miliony korun.
Čtyřproudová silnice...
číst dále
27. 11. 2022 | ParduPlán neboli Plán udržitelné městské mobility je strategický dokument zabývající se dopravou. Jedná se vlastně o ten nejdůležitější dokument zabývající se dopravou, podle kterého by se město v následujících letech mělo řídit. Moderní města čelí mnohým výzvám a hledají...
číst dále
03. 09. 2020 | Dnes skončila Letní škola mobility, která se v tuzemsku konala už podruhé. V Pardubicích se setkali představitelé celkem dvanácti českých měst.
Zástupci měst Brno, Hodonín, Jičín, Kroměříž, Krnov, Pardubice, Plzeň, Praha 5, Říčany, Tišnov, Třinec a Uherské Hradiště se...
číst dále
25. 03. 2019 | Před časem jsme zveřejnili první část zprávy o dopravním chování obyvatel Pardubic. Vycházelo z ní, že Pardubice mají blízko k ideálu "města krátkých vzdáleností", a chování obyvatel se může směle rovnat s vyspělými městy západní Evropy.
Dnes zprávu doplníme o část,...
číst dále
16. 02. 2019 | Obyvatelé Pardubic mají z pohledu tzv. udržitelné dopravy lepší chování, než obyvatelé okolí. Ti využívají automobil více, než obyvatelé Pardubic. To je jeden z mnoha závěrů průzkumu dopravního chování, který proběhl v uplynulém roce v Pardubicích a do kterého se zapojilo...
číst dále
30. 03. 2015 | Nová značka vytvořená městem se jmenuje ParduBIKE. K vidění je především na místech, kde jsou umístěny služby pro cyklisty, a také na všech informačních materiálech spojených s cyklodopravou. V ulicích...
číst dále
30. 03. 2015 | Ubývající světlo v ulicích měst většinu cyklistů přinutí, aby si zapnuli světla na kole. Ne všechna jízdní kola ale mají toto předpisové vybavení nainstalované. Jízda bez světel přitom patří...
číst dále
30. 03. 2015 | Dne 13.2.2014 proběhl další seminář Cyklistické akademie v Pardubickém kraji, jeho hostitelem bylo město Moravská Třebová. Klíčovou roli sehrála prezentace Pardubic, která dala odpovědi na otázku „co musí...
číst dále