Doprava negativně ovlivňuje kvalitu ovzduší. Jak na to reagují v zahraničí?

Doprava negativně ovlivňuje kvalitu ovzduší. Jak na to reagují v zahraničí?
16. 12. 2019 | Doprava emituje do ovzduší znečišťující látky jednak v podobě výfukových plynů ( směs prachových částic, uhlovodíků, oxidů dusíku, oxidu uhelnatého) a jednak v podobě emisí prachových částic pocházejících z otěrů pneumatik, brzdového obložení a abraze vozovky.  Dále doprava negativně ovlivňuje kvalitu ovzduší prostřednictvím resuspenze (tzv. znovuzvíření)... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Děti jako „hlavní designéři“ školních ulic

Děti jako „hlavní designéři“ školních ulic
15. 12. 2019 | Může se mladá generace aktivně zapojit do procesu změn v oblasti dopravy a mobility? V roce 2019 byl zahájený ve spolupráci se školami program CityChangers. V roce 2019 jsme jej testovali a v roce 2020 jej rozjedeme naplno.Žáci a studenti dostanou úkol, aby sami přišli s návrhy v oblasti dopravy a mobility a město si vybere jeden, dva z nich, které by zrealizovalo. Více... číst dále
Štítky: Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Jak na to v dopravě

Jak na to v dopravě
14. 12. 2019 | Doprava je historicky jedním ze základních městotvorných činitelů a jedním z pilířů rozvoje civilizací a společnosti. V posledních letech si však společnost začala uvědomovat také nepříznivé dopady neustále rostoucí dopravy, jejíž rozpínání zdánlivě nemá konce. Znečištění životního prostředí, ztráty času a financí způsobené dopravními kongescemi, újmy... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Plán udržitelné městské mobility v Mladé Boleslavi a jeho Komunikační plán

Plán udržitelné městské mobility v Mladé Boleslavi a jeho Komunikační plán
13. 12. 2019 | Dle pouček, tak každý Plán udržitelné městské mobility má mít svůj Komunikační a marketingový plán. Dnes nechceme hodnotit jejich kvalitu, ale poukázat na obrovský potenciál, které má město Mladá Boleslav. Taky ho bude připravovat, ale od začátku se na jeho přípravě budou spolupodílet lidé, kteří usilují o pozitivní změny v oblasti dopravy a mobility. Nejde tedy o... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Kampaně (Občan, tag35)

Seznamte se s manifestem pro vládu Spojeného království

Seznamte se s manifestem pro vládu Spojeného království
12. 12. 2019 | Mobilita není o dopravě. Mobilita je o tom, jak se my všichni dostaneme k základním službám, které nám pomáhají naplnit naše každodenní potřeby a žít lépe. Dostupnost zaměstnání, vzdělání, čerstvých potravin, zelených ploch a zdravotní péče, to jsou některé ze základních lidských potřeb. Mobilita nám také umožňuje vidět se s rodinou, zapojovat se do vlastní... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Podněty pro český dopravní průzkum nové generace

Podněty pro český dopravní průzkum nové generace
11. 12. 2019 | V Česku probíhá řada průzkumů, ale doposud žádný se nezaměřil na otázku "Omezování automobilové dopravy na krátké vzdálenosti." Možná existuje, ale my o něm nevíme. Budeme rádi, když jeho výsledky nám zašlete. Zatím přicházíme se zprávou ze Skotska. Mimo jiné, myslíte si, že i v Česku by platilo toto konstatování?: Více než polovina dotazovaných podporuje řadu... číst dále
Štítky: Monitoring a evaluace (Role města, tag7), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

City Logistika: spolupráce veřejné dopravy a nákladních kol

City Logistika: spolupráce veřejné dopravy a nákladních kol
10. 12. 2019 | Kolik z našich českých měst má plán pro udržitelnou logistiku? Několik se jich najde. Zatím se ale nepotkávají s veřejnou dopravou.  Dnešní aktualita je z Vídně, kde spolupracuje dopravní podnik Wiener Linien  s provozovatelem doručovací služby s využitím cargo kol. Děje se tak na základě akčního plánu Udržitelná logistika 2030+ (Nachhaltige Logistik 2030+), který... číst dále
Štítky: Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)

Je reálné změnit dopravní chování?

Je reálné změnit dopravní chování?
09. 12. 2019 | Je třeba si přiznat jednu věc. Můžeme mluvit o klimatických změnách, můžeme mluvit o nedostatku pohybu, ale víme, že pouhé informace nebývají dostatečně účinné k tomu, aby lidé změnili své dopravní chování, především pokud jde o volbu způsobu dopravy, která je do značné míry ovlivněna fyzickým prostředím (kde žijeme, kde pracujeme, dostupnost chodníků a cyklostezek... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Kampaně (Občan, tag35)

Je možné "zhumanizovat" i pražskou magistrálu?

Je možné
08. 12. 2019 | O humanizaci veřejného prostoru, o designu ulice může být napsáno hodně novinek, vydáno tisíce svazků odborné literatury, může o tom hovořit tisíce odborníků, ale pokud se nezačnou objevovat zprávy o významu veřejného prostoru v médiích, moc věcí se nezmění. Takže právě z tohoto důvodu zveřejňujeme novinku, která dnes vyšla na Seznamu. Penta nechá „zmizet“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS

Konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS
07. 12. 2019 | Ve dnech 27. - 28. 11. 2019 se v Bruselu konala  konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS. Konference byla velmi hojně navštívena, zúčastnilo se jí více než 600 zástupců měst, regionů, dopravních podniků a firem. Konference probíhala současně v řadě paralelních seminářů, názvy seminářů dobře vyjadřují aktuální problémy v městské a regionální... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska
06. 12. 2019 | Koncept takzvaných superbloků otestovali ve španělském městě Vitoria-Gasteiz. Superblok je hlavním prvkem strategie pro mobilitu a veřejný prostor. Veřejný prostor vrací zpět lidem. Superblok je nový koncept, geografický prostor vymezený hlavními koridory, který pokrývá několik částí města. Osobní auta a veřejná doprava se mohou pohybovat pouze vně superbloku, jeho vnitřní... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

IROP2: větší podpora pro aktivní mobilitu

IROP2: větší podpora pro aktivní mobilitu
05. 12. 2019 | Dne 29. 11. 2019 se v Praze sešli zástupci krajů a dalších partnerů, aby tu diskutovali další podporu pro aktivní mobilitu a bezmotorovou dopravu. Hlavním účelem setkání bylo pomoci správně nastavit podmínky pro Integrovaný regionální operační program (IROP) v novém programovém období 2021-2017.  V úvodní části ŘO IROP představil stav podpory cyklistické dopravy v IROP... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Finance (Mezioborového plánování, tag20), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Smart Česko pro města a obce

Smart Česko pro města a obce
04. 12. 2019 | Dnes byl představený nový strategický rámec SMO ČR v oblasti Smart City. Pod heslem Spokojení lidé, prosperující země, odolná společnost představuje koncept Smart City jako udržitelný rozvoj obce (nejen) novými prostředky v zájmu občana v rychle se měnící společnosti a jeho nároků na správu obce. Základem jsou přitom cíle udržitelného rozvoje v globálním měřítku.  Záměrem... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Pražské matky rekapitulují

Pražské matky rekapitulují
03. 12. 2019 | Pražské matky rekapitulují rok 2019. Představily závěry tří svých projektů: PĚŠKY DO ŠKOLY 2019Výzvu Pěšky do školy přijalo 50 škol z 21 obcí v celé ČR. Celkově se akce zúčastnilo 14 400 dětí ze 760 tříd. Některé školy uspořádaly jeden pěší den, ale zhruba 2/3 zvolily delší časový úsek, tedy alespoň týden, mnohdy i dva. 20 škol se zúčastnilo soutěže... číst dále
Štítky: Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Kampaně (Občan, tag35)

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy
02. 12. 2019 | Skvělý článek ze serveru SUSTRANS. Další inspirace pro český neziskový sektor. Ano, dělá se toho hodně, ale vždy je dobré čerpat a inspirovat se od "sousedů". Originální článek: „Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy „No tak, jdeme na to!“ Tahle slova jsem mumlal ke svému ročnímu dítěti,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)

Partnerství pro městskou mobilitu - stejé sdružení existuje ve Velké Británii

Partnerství pro městskou mobilitu - stejé sdružení existuje ve Velké Británii
01. 12. 2019 | Český  spolek Partnerství pro městskou mobilitu má svého dvojníka ve Velké Británii. Britské Partnerství pro městskou mobilitu je koalice, která poskytuje dlouhodobé vedení a krátkodobá řešení zaměřená na zvyšování kvality městské mobility. Naše inovativní partnerství reprezentuje celou šíři prostředí městské mobility. Naším úkolem je zajistit, aby efektivní... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Cyklomagistrály. Z Nizozemí a Německa se šíří i k nám.

Cyklomagistrály. Z Nizozemí a Německa se šíří i k nám.
30. 11. 2019 | Způsob navrhování cyklostezek zvaný „cycle highway“ (cyklistická dálnice) je nový západoevropský trend, který se pomalu prosazuje i v České republice. Zdatný cyklista má na tomto typu stezek stejnou průměrnou rychlost jako například tramvaj. Cyklomagistrála zájemcům umožňuje pravidelně jezdit po městě na kole, aniž by jim hrozil úraz při dopravní nehodě. Počítá... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník.

Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník.
29. 11. 2019 | Ekologická výzva a současně zábavný teambuilding pro zaměstnance Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník. Jedná se nejenom o výzvu ke zdravému životnímu stylu, ale především k udržitelné mobilitě a ozdravení měst. V současné době se už 48 zapojených měst snaží ulevit svým silnicím od aut a hledá alternativní možnosti přepravy pro své obyvatele.... číst dále
Štítky: Kampaně (Občan, tag35)

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování
28. 11. 2019 | V posledních letech se mnohá města potkávají s reálným nedostatkem prostoru. Především na sídlištích, kde bývá mezi bytovými domy málo místa a domy zároveň mají nejméně šest či sedm pater na výšku. Existuje způsob, jak s nedostatkem prostoru řešit i důsledky klimatických změn? Článek v magazínu Ekolist.cz přináší několik úvah na téma souvislosti mezi designem... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Martin Buršík: Příbram potřebuje řešit parkování, jdeme na to jinak

Martin Buršík: Příbram potřebuje řešit parkování, jdeme na to jinak
27. 11. 2019 | Město Příbram, které leží 60 km na jihozápad od Prahy, už dávno není jen hornickým městem. S více než 30 tisíci obyvateli a těsným vztahem na Prahu se město už řadu let potýká s rostoucí dopravou. Co se chystá v nejbližší době a jak by se také Příbram  mohla stát městem krátkých vzdáleností, o tom hovoří 1. místostarosta města Martin Buršík.  Jaké hlavní... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Aktuality