Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí

Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí
24. 11. 2019 | Dostupnost dopravy má značný vliv na životní rozhodování mladých lidí a definuje možnosti, které se mladým v životě nabízejí. Pokud například střední školy v místě bydliště nenabízejí takové obory, jaké mladého člověka zajímají, existuje pro něj způsob, jak se dostat do vzdálenější školy, která mu vyhovuje lépe? A pokud přijde nabídka práce, má možnost,... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Výzkumná zpráva - běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu

Výzkumná zpráva - běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu
23. 11. 2019 | Výzkumná zpráva nebyla vytvořena v Česku, ale co platí ve Velké Británii, mohlo by platit i u nás. Zpráva ke stažení: Běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu Zdroj: https://www.sustrans.org.uk/our-blog/news/2019/november/common-myths-about-investment-in-walking-and-cycling-busted-by-research-report/ Zpráva ve zkratce: O investicích do pěší a cyklistické... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012
22. 11. 2019 | V roce 2012 proběhl v Mladé Boleslavi průzkum k tématu dopravy a volného času dětí. Proč? Dnešní děti mají mnohem méně příležitostí k samostatnému pohybu venku, než mívala generace jejich rodičů. Bezpečný prostor pro spontánní hry s kamarády nebo třeba pro ježdění na kole je pro většinu z nich nedostatkovým zbožím. Jejich potřeby pro zdravý vývoj se ale nezměnily:... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Děti (Občan, tag38)

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku
21. 11. 2019 | Teorie hovoří o tom, jak je důležitá spolupráce města či obce a organizací nebo institucí, které zde působí, při vytváření změn v oblasti mobility. K tomu slouží školní či firemní plány mobility. Někdy ale iniciativa vychází ze samotných škol, dokonce od dětí. Ukázkovým příkladem je obec Kunžak, která leží v okrese Jindřichův Hradec v Jihočeském kraji,... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Děti (Občan, tag38)

Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?

Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?
20. 11. 2019 | Na konferenci na MD v Praze dne 12. 11. 2019 k plánům udržitelné městské mobility byl i prezentován tento snímek - Město s výraznými změnami ve veřejném životě, od nadvlády aut k aktivní dopravě: „Když to můžete udělat tady, můžete to udělat kdekoliv.“ Svým významem je výrok podobný tomu ze 17. listopadu 1989: "Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?" Tehdy šlo o... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Chytrá řešení v Královéhradeckém kraji

Chytrá řešení v Královéhradeckém kraji
19. 11. 2019 | Sídelní mobilita se neomezuje jen na města, ale dotýká se především širších vazeb. I proto jsou důležitým partnerem kraje, které zajišťují dopravní obslužnost mezi městy a spojení města s jeho okolím. Dnes přinášíme příklady řešení k Královéhradeckého kraje,  Mobilní aplikace IDS IREDO nabízí informace pro cestující  Cestování veřejnou dopravou přizpůsobuje... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Na počátku bylo slovo, myšlenka - i tak se dá charakterizovat Plán udržitelné městské mobility

Na počátku bylo slovo, myšlenka - i tak se dá charakterizovat Plán udržitelné městské mobility
18. 11. 2019 | Plánování udržitelné městské mobility se dá přirovnat k známému výroku "Na počátku bylo slovo, myšlenka". To co si myslí politici a úředníci o plánování udržitelné městské mobility, to taky řeknou a to de facto předurčí jeho podobu.  O tom byla další prezentace na konferenci k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD)... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Aktuální informace o připravovaných železničních stavbách na rameni Pardubice – Hradec Králové

Aktuální informace o připravovaných železničních stavbách na rameni Pardubice – Hradec Králové
16. 11. 2019 | Pardubický kraj čekají v nejbližších letech investice do železniční infrastruktury v řádu desítek miliard korun. Do konce roku 2024 SŽDC v Pardubickém a Královéhradeckém kraji proinvestuje neuvěřitelných 11,93 miliard korun! Cestující se díky těmto investicím mohou těšit na zkrácení jízdních časů, ale i na pohodlnější cestování. Postupně tak dojde k modernizaci... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Plány udržitelné městské mobility 2.0: novinky, změny a možné důsledky pro města

Plány udržitelné městské mobility 2.0: novinky, změny a možné důsledky pro města
15. 11. 2019 | Je na čase, abychom změnili přístup ke zpracování Plánu udržitelné městské mobility (PUMM). O tom byla konference k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD) dne 12. 11. 2019. Celkové shrnutí konference je k dispozici na tomto odkaze. Dnes chceme poskytnout městům první doporučení, jak na změnu. Proto představujeme výtah z prezentace... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Od plánů mobility 1. generace k SUMP 2.0

Od plánů mobility 1. generace k SUMP 2.0
14. 11. 2019 | Od dopravy směrem k životnímu stylu. I tak by se daly charakterizovat závěry konference k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD). Jaké byly její závěry? Jeden prsten vládne všem... Tušíte, jakou souvislost může mít plán udržitelné městské mobility s Pánem prstenů? Někdy pro pochopení vážných věcí pomáhá nadsázka.... číst dále
Štítky: Plán mobility (Dobrá praxe, tag32)

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti
13. 11. 2019 | Co jsou filtrované čtvrti?: „Městská část, v níž má pohyb osob přednost před pohybem motorových vozidel. Nejčastěji toho lze dosáhnout tak, že automobilová doprava nemá povolen průjezd ulicí (slepá ulice), ale cyklisté a chodci mohou volně projíždět/procházet. Využitím této koncepce do ulice proniká víc zeleně a vzniká prostor pro dětské hry a společenské kontakty.“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Říčany - ativní politika při řešení udržitelné mobility

Říčany - ativní politika při řešení udržitelné mobility
12. 11. 2019 | Dnes 12. 11. 2019 v Praze na Ministerstvu dopravy proběhne konference "Od plánů udržitelné městské mobility 1. generace k SUMP 2.0". MImo jiné zde zazní skvělá prezentace na téma "What is it and how to make it more attractive for politicians and decision makers" od Roberta Pressla z Rakouska. Prezentace nebude o ničem jiném, než o tom, jak motiovat naše politiky, aby šli do změn.... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2)

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy
11. 11. 2019 | Zítra 12. 11. 2019 v Praze na Ministerstvu dopravy proběhne konference "Od plánů udržitelné městské mobility 1. generace k SUMP 2.0" Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. otevře i otázku "Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy". Lépe řečeno, upozorní na níže uvedený stejnojmenný překlad článku a vyzve přítomné, aby téma... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Představujeme Technologickou platformu silniční doprava

Představujeme Technologickou platformu silniční doprava
10. 11. 2019 | Představujeme Technologickou platformu silniční doprava, jejíž poslním je: Operativní propojení významných subjektův oboru silniční dopravy. Prosazování udržitelného rozvoje silniční dopravy. Vypracování strategické vize rozvoje silniční dopravy. Definování strategie, prioritních oblastí a harmonogramu výzkumných aktivit směřujících k naplnění strategické... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Závěry ze semináře ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z.

Závěry ze semináře ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z.
06. 11. 2019 | Koncem října se uskutečnil seminář ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z. Níže přinášíme zprávu České parkovací asociace, z.s., partnera Akademie městské mobility. Seminář byl uspořádán tradičně v Praze, a to v Autoklubu ČR. Celou tiskovou zprávu naleznete v příloze, níže jsou však shrnuty nejzásadnější přínosy: Hlavní město Praha získalo druhé... číst dále
Štítky: Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Dopravní politika a změny klimatu. Projeví se ve vzhledu ulice?

Dopravní politika a změny klimatu. Projeví se ve vzhledu ulice?
05. 11. 2019 | Včera jsme uveřejnili varovná čísla z rakouské zprávy o klimatu a následující návrhy Rakouského dopravního klubu VCO. Podobná data máme i u nás. Objevila se mimo jiné v přednášce na předávání cen Adapterra Awards, soutěži jež hledá a oceňuje projekty, které pomáhají přizpůsobit se klimatickým změnám. Informace tedy máme, otázka je, jak s nimi umíme a chceme pracovat. Naše... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Rakouská zpráva o klimatu ukazuje varovná čísla

Rakouská zpráva o klimatu ukazuje varovná čísla
04. 11. 2019 | Podle zprávy o vývoji klimatu se tendence v dopravě za poslední tři roky zcela míjí se stanovenými klimatickými cíli. Rakouský dopravní klub (VCÖ) požaduje sociálně ekologickou daňovou reformu, rozšíření železniční sítě a vybudování cyklistické infrastruktury. Kromě škodlivých emisí vzniká v dopravě zhruba polovina skleníkových plynů. Jak konstatuje VCÖ, v oblasti... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Náš postoj k integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou

Náš postoj k integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou
03. 11. 2019 | Snadná dostupnost služeb veřejné dopravy prostřednictvím chůze nebo na jízdním kole – to je klíčový krok k tomu, aby lidé byli méně závislí na svých autech, aby polevily dopravní zácpy v ulicích měst i v okolí autobusových zastávek a vlakových nádraží. Shrnutí Integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou je zcela zásadní, pokud chceme,... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Rychlý přehled posledních novinek na našich webech

Rychlý přehled posledních novinek na našich webech
31. 10. 2019 | Žijeme v uspěchané době. V důsledku toho ani nejsme schopni číst a ani vstřebávat všechny informace, které se na nás valí ze všech stran. A tak jsme si řekli, že je v oblasti mobility rozhodíme do tří skupin, třeba vám to pomůže se v tom orientovat. Chcete se učit, vzdělávat, inspirovat se dobrými příklady v oblasti kvalitní řešení městské mobility, veřejného... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Jak řídit město chytře - závěry konference měst a obcí v Milevsku

Jak řídit město chytře - závěry konference měst a obcí v Milevsku
30. 10. 2019 | Chytrá města by měla sloužit svým občanům, mít dlouhodobou vizi a využívat nástrojů strategického plánování. Technologie a sběr dat jsou užitečné nástroje, nesmí se ale stát cílem samy o sobě. I tak lze shrnout závěry mezinárodní konference „Promýšlíme své město, svou obec“, která se uskutečnila v Milevsku ve dnech 16. – 17. 10. 2019. Základní představa... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2)

Aktuality