26. 11. 2019
Uvádíme nejlepší říklady z praxe, které by vám mohly pomoci nadefinovat průzkum mezi studenty a učiteli. Obecně platí, čím přesnější a detailnější údaje jsou potreba, tím nákladnější a delší průzkum musí být.Konkrétní metodika musí být tedy postavena v rámci finančních mozností, časového omezení (mj. aktivní doprava kolísá výrazně v letním a zimním období, na kole jezdí v zimě jen zlomek lidí), dosazitelnosti cílové skupiny ajeji ochoty spolupracovat. Podle toho se volí buď deníkové šetrení (nejpodrobnější), či dotazování (osobně, on-line, telefonicky).
Rozsah dotazníku:
Teorie ríká toto:
Mezi základní hlediska (a k nim se vztahující jednotky měření), které přispívají k určení obecného modelu mobility každého občana, patří:
Další informace k danému indikátoru najdete na tomto odkaze.
Více na Akademii městské mobility:https://www.dobramesta.cz/mobilita-a-dopravni-chovani https://www.dobramesta.cz/dopravni-chovani---modal-split-177A tady odkaz na průzkum, který se týkal změn dopravního chování, jak jsme o tom včera hovořily:https://www.dobramesta.cz/aktuality/1011/dopravni-chovani-zacina-v-nasi-hlave
Asi všichni tak trochu tušíme, ze naše chování určuje do značné míry jiné faktory, i po změně infrastruktury je potreba dlouhodobě komunikovat a vysvětlovat. Ale o tom jsme si povídali. Ideálně kdyz je v souladu změna infrastruktury - komunikace - sluzby
Pouzitelné vzory dotazníkůTeorie je fajn, ale vy potrebujete něco velmi konkrétního. Posílám tedy 3 příklady z praxe:
Štítky:
Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12),
Kampaně (Občan, tag35)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.