Město Choceň leží v malebné kotlině při obou březích Tiché Orlice. Společně se svým nejbližším okolím byla obydlena už v době bronzové, i když jen velice řídce. Neproniknutelné lesy, které jsou pro obec typické, nelákaly až do 13. století k větší expanzi. První písemná zmínka o městě pochází z roku 1227. K velkému hospodářskému rozvoji města došlo v polovině 19. století, kdy se Choceň stala důležitou železniční křižovatkou. Řeka plynoucí skrz i mimo město, okolní lesy, městské parky, skalní útvary to vše láká nejenom naše obyvatele k procházkách a výletům po okolí.
Seznam projektů a strategických dokumentů naleznete na odkaze zde.
Přehled o rozvoji města a investicích je na odkaze zde.
Choceň protínají také mnohé cyklostezky, které ji spojují s okolními městy. Příkladem může být například cyklotrasa č. 182, která vede z Moravské Třebové přes Litomyšl do Chocně. Po cyklotrase č. 181 se lze z Chocně dostat až do Hradce Králové, zatímco do Hlinska, resp. Klášterce nad Orlicí vede cyklotrasa č. 18. Díky cyklotrase č. 4228 je město spojené s Brandýsem nad Orlicí a naopak na druhou stranu, tj. do Vysokého Mýta, se lze na kole dostat po cyklotrase s číslem 4230. I když má město vhodné podmínky pro cyklodopravu (příznivé klimatické podmínky, rovinatý terén, množství drobných prvků cyklistické infrastruktury), přímo cyklostezky (tj. samostatné komunikace pro cyklisty) se na jeho území nenachází.
Přes město je trasováno také několik naučných stezek (NS). Příkladem může být nedávno otevřená NS Dívčí doly, která vede skrze zajímavé lesní území. Na ní navazuje NS Mezi Orlicemi procházející přírodním parkem Orlice a podél rybníků Velký a Malý Karlov. Tato NS je vhodná jak pro pěší, tak i pro cykloturisty.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.