Recept na zdravé město podle Ostravy: integrovaná veřejná doprava, více kol a pěších

20. 11. 2017

V oblasti mobility se Ostrava může pochlubit rozsáhlou, moderní sítí veřejné dopravy, pokrokovými přístupy při zavádění nových opatření v udržitelné mobilitě a aktivní spoluprací na české i evropské úrovni. Vzhledem k polyfunkčnímu charakteru města konkuruje městské hromadné dopravě individuální automobilová doprava. Město na uvedenou situaci reagovalo integrací dopravního systému, který umožňuje napojení příměstské hromadné dopravy na městský dopravní systém. Významná část hlavního centra města je uzavřena pro automobilovou dopravu, což přispívá k vysokému podílu pěší mobility (28,2 %). Tento podíl může dále zvýšit možné zřízení nízkoemisních zón. Ostrava nicméně plánuje do roku 2025 ztrojnásobit využití stále se rozšiřující sítě cyklostezek (250 km) a jejich využití mj. podporou bikesharingu.

O plánech na změnu města se bude hovořit mimo jiné na konferenci City Changers, která se koná 6. - 7. prosince 2017 právě v Ostravě.

Více na: zdravaOVA.cz

 

V oblasti mobility se Ostrava může pochlubit rozsáhlou, moderní sítí veřejné dopravy, pokrokovými přístupy při zavádění nových opatření v udržitelné mobilitě a aktivní spoluprací na české i evropské úrovni. Vzhledem k polyfunkčnímu charakteru města konkuruje městské hromadné dopravě individuální automobilová doprava. Město na uvedenou situaci reagovalo integrací dopravního systému, který umožňuje napojení příměstské hromadné dopravy na městský dopravní systém. Významná část hlavního centra města je uzavřena pro automobilovou dopravu, což přispívá k vysokému podílu pěší mobility (28,2 %). Tento podíl může dále zvýšit možné zřízení nízkoemisních zón. Ostrava nicméně plánuje do roku 2025 ztrojnásobit využití stále se rozšiřující sítě cyklostezek (250 km) a jejich využití mj. podporou bikesharingu.


Přečtěte si také

Ostravské stavební předpisy - vlastní pravidla pro výstavbu

17. 01. 2025 | Rada města Ostravy na svém zasedání dne 17.12.2024 schválila nová vlastní pravidla pro výstavbu - dokument Ostravské stavební předpisy, s platností od 1.1.2025.Ostrava tak využila možnost rozšířit a upřesnit nový stavební zákon vlastními pravidly pro výstavbu. K tomuto kroku se... číst dále
Ostravské stavební předpisy - vlastní pravidla pro výstavbu

URBACT Good Practice City - ocenění pro Ostravu a Ústí nad Labem

17. 01. 2025 | Právě tato 2 města z České Republiky - Ostrava a Ústí nad Labem - získala 29.října 2024 mezinárodní titul URBACT Good Practice City. Jsou spolu s městy napříč celou Evropou mezi 116 příklady dobré praxe URBACT. Do výzvy URBACT Good Practice Call trvající od 15.dubna do 30.června... číst dále
URBACT Good Practice City - ocenění pro Ostravu a Ústí nad Labem

Statutární město Ostrava má novou Koncepci cyklistické dopravy

15. 05. 2024 | Statutární město Ostrava má novou Koncepci cyklistické dopravy. Ta byla schválena dnes 15. 5. 2024 zastupiteli města na svém zasedání Koncepci cyklistické dopravy si můžete prohlédnout ZDE Koncepce se drží zásad, uplatňovaných ve městech, úspěšných v udržitelné dopravě a... číst dále
Statutární město Ostrava má novou Koncepci cyklistické dopravy

Rozvoj třídy 28. října v Ostravě

31. 10. 2023 | Koncepce městské třídy 28. října – Opavská představuje ambiciózní plán pro proměnu a zlepšení této důležité městské třídy v Ostravě. Tato třída, s délkou 12 kilometrů, je jednou z hlavních tepen městského života, prostírá se "od tanku až ke Globusu." Toto označení... číst dále
Rozvoj třídy 28. října v Ostravě

Co se děje u našich členů? Ostrava propojuje městské cyklostezky.

23. 09. 2023 | Ostrava propojuje městské cyklostezky, přibude 15 kilometrů nových tras Jednou z připravovaných je například stezka mezi ulicemi Mečnikovova a Žákovská v Ostravě – Mariánských Horách, která propojí stávající trasu M mezi centrem Ostravy a obvody Ostrava-Jih, Vítkovice, Mariánské... číst dále
Co se děje u našich členů? Ostrava propojuje městské cyklostezky.

Ostrava se inspiruje v Beneluxu i v Dánsku

05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází.... číst dále
Ostrava se inspiruje v Beneluxu i v Dánsku

Ostrava: Spojení Poruby s centrem města je bezpečnější pro cyklisty

10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech.... číst dále
Ostrava: Spojení Poruby s centrem města je bezpečnější pro cyklisty

Ostrava chce více cyklistů. Pomoci má průzkum a nová koncepce

05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.      Odkud a kam se... číst dále
Ostrava chce více cyklistů. Pomoci má průzkum a nová koncepce

Stručné představení města Ostrava

Všechny novinky města Ostrava

Modul: Novinky