Rozvoj třídy 28. října v Ostravě
31. 10. 2023
Koncepce městské třídy 28. října – Opavská představuje ambiciózní plán pro proměnu a zlepšení této důležité městské třídy v Ostravě. Tato třída, s délkou 12 kilometrů, je jednou z hlavních tepen městského života, prostírá se "od tanku až ke Globusu." Toto označení vystihuje její rozsah, který začíná u Sýkorova mostu na Slezském břehu řeky Ostravice a končí na samém okraji města, na hranici Poruby a Plesné. Denně se zde pohybuje zhruba 80.000 lidí a míří sem také téměř 40 % městských investic. Je tak jedním z klíčových míst, kde se odehrává městský život a hospodářská aktivita.
zdroj: Koncepce městské třídy 28. října – Opavská, MAPPA
Avšak i přesto, že je tato třída tak významná, její současná podoba neodpovídá plně svému potenciálu a významu. Více než jen průjezdná dopravní tepna, městská třída 28. října – Opavská by měla sloužit obyvatelům města jako příjemný a živý veřejný prostor. Koncepce má za cíl právě tuto transformaci.
Jedním z hlavních prvků této koncepce je dlouhodobý plán, který zahrnuje významné změny v uspořádání ulice. Tento plán klade důraz na zlepšení prostoru pro chodce a cyklisty, aby měli dostatek místa a bezpečí. To zahrnuje široké chodníky a oddělení cyklistických pruhů od motorové dopravy. Kromě toho může být nezbytné přesunout technickou infrastrukturu, aby se vytvořilo místo pro stromy a zeleň, což přispěje k vytvoření příjemného a esteticky přitažlivého prostředí.
Rozsáhlejší informace o tomto rozvojovém projektu v Ostravě si můžete přečíst zde.
Aktualizováno: 30. 10. 2023
Zdroj: MAPPA
Přečtěte si také
15. 05. 2024 | Statutární město Ostrava má novou Koncepci cyklistické dopravy. Ta byla schválena dnes 15. 5. 2024 zastupiteli města na svém zasedání
Koncepci cyklistické dopravy si můžete prohlédnout ZDE
Koncepce se drží zásad, uplatňovaných ve městech, úspěšných v udržitelné dopravě a...
číst dále
23. 09. 2023 | Ostrava propojuje městské cyklostezky, přibude 15 kilometrů nových tras
Jednou z připravovaných je například stezka mezi ulicemi Mečnikovova a Žákovská v Ostravě – Mariánských Horách, která propojí stávající trasu M mezi centrem Ostravy a obvody Ostrava-Jih, Vítkovice, Mariánské...
číst dále
05. 01. 2023 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Inspiruje se při tom cyklisticky vyspělými městy jako Kodaň, Amsterdam, Gent nebo Brémy. Cyklistika není jen sport, ale především transport, zdůrazňují autoři zásadní změnu pohledu, se kterou koncepce přichází....
číst dále
10. 08. 2022 | Městská třída 28. října – Opavská je jednou z nejvýznamnějších tepen v Ostravě, představuje přímé spojení z Moravské Ostravy do Poruby, je dlouhá 12 km. V jejím okolí žije 100 tisíc lidí, kteří na ní tráví čas a pohybují se po ní pěšky, autem, v MHD nebo na kolech....
číst dále
05. 05. 2022 | Ostrava připravuje plán, jak zlepšit podmínky pro cyklistickou dopravu. Co se musí změnit, aby lidé kolo rádi používali při svých cestách městem, nyní zjišťuje Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) pomocí online dotazníku.
Odkud a kam se...
číst dále
18. 06. 2021 | Díky pandemii se 5. ročník pravidelné soutěže pro žáky 9. tříd ostravských základních škol mohl uskutečnit až ve školním roce 2020/2021, a to ještě netypicky. První polovina proběhla v říjnu do uzavření škol, druhá polovina v květnu a začátkem června po jejich otevření....
číst dále
13. 11. 2020 | Řeka, nábřeží, úzké uličky s atraktivním parterem a cyklisté – to vše již před lety vedlo místní k tomu, aby okolí Havlíčkova nábřeží v centru Ostravy začali říkat Malá Kodaň. Na podzimní rekonstrukci se město připravovalo celé léto. Jak? Oslavou každý víkend!
Ostrava:...
číst dále
27. 10. 2020 | Městský ateliér prostorového plánování a architektury (MAPPA) otevřel výstavu „Vize prostorového rozvoje Ostravy“.
Vize, kterou měl Městský ateliér vytvořit dle své zřizovací listiny, je nástroj vycházející ze Strategického plánu rozvoje města. Je to nástroj, který je...
číst dále