Plzeň má novou studii mikromobility
27. 01. 2023
V souvislosti s rozvojem elektrokol, elektrokoloběžek, jednokolek a dalších prostředků osobní mobility (tzv. mikromobility), a to zejména v období pandemie nemoci covid-19, se ukázalo nutností řešit podmínky pro tyto moderní prostředky individuální dopravy. Se vzrůstajícím počtem uživatelů totiž vzrůstá i počet nebezpečných situací a kolizí s chodci i motorovými vozidly. Proto si město nechalo zpracovat Studii pro řešení mikromobility v Plzni (zkráceně Studii mikromobility).
„V posledních letech přibylo velké množství různých osobních dopravních prostředků mikromobility. Čím dříve nastavíme pravidla pro sdílené systémy těchto vozítek, tím dříve zabráníme případným nepříjemnostem, jako tomu bylo v jiných městech, na jejichž území vstoupili provozovatelé sdílených prostředků mikromobility v době, kdy tato pravidla ještě nebyla nastavena,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Schválený dokument analyzuje stávající situaci v Plzni a srovnává ji s jinými městy u nás i v zahraničí a na základě již vyzkoušených postupů navrhuje tzv. měkká i tvrdá opatření, která mají pomoci integrovat prostředky mikromobility do dopravy ve městě. Jde zejména o:
- řešení mikromobility ve veřejném prostoru,
- integraci mikromobility a veřejné dopravy,
- mikromobilitu jako alternativu individuální automobilové dopravy,
- pravidla provozování sdílených prostředků mikromobility ve městě,
- komunikaci města s veřejností v oblasti mikromobility s vysvětlováním jejích benefitů.
Město dosud nemělo schválený dokument, který by se podrobněji věnoval oblasti mikromobility a hlavně jejím novým dopravním prostředkům. Studie je v souladu s nyní platnými dokumenty pro řešenou oblast mikromobility, tedy s cyklogenerelem a Plánem udržitelné mobility města Plzně.
Správa veřejného statku města Plzně má do půl roku radě města předložit plán navrhovaných opatření vyplývajících ze schválené Studie mikromobility. Efektivní řešení mikromobility ve městě přispívá totiž nejen lepšímu ovzduší, ale při jejím masivnějším rozvoji také ke zrychlení motorové dopravy (ti, co přesednou z aut na kola atd. totiž sníží kongesce).
Studie pro řešení mikromobility v Plzni byla vytvořena v úzké spolupráci s pracovním týmem Technického úřadu Magistrátu města Plzně, Správy veřejného statku města Plzně, Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně a Plzeňských městských dopravních podniků, a.s. Další instituce byly osloveny v průběhu zpracování studie. Zadavatelem byla Správa veřejného statku města Plzně, zpracovatelem byla společnost GrantThornton.
Zdroj: Tisková zpráva magistrátu Plzně
Přečtěte si také
15. 07. 2024 | Plzeň má nový generel, tedy přehledný koncepční dokument konkrétních opatření. Navázal na Generel cyklistických tras města Plzně z roku 2001, který byl pravidelně aktualizován. Počet obyvatel, kteří k přemisťování využívají kolo, koloběžky nebo třeba segwaye ale stále...
číst dále
12. 10. 2023 | Plzeň 5. října 2023
Na Krajském úřadu v Plzni se pod hlavičkou „Plzeňský kraj a Horní Falc – Společné výzvy, společná řešení“ poprvé sešla pracovní skupina „Doprava“, která řeší aktuální problematiku dopravy nejen v Plzeňském kraji, ale také v regionu německého...
číst dále
11. 07. 2022 | Od čtvrtka 7. července začíná platit nový režim parkoviště P+R na Borech v Dobřanské – Kaplířově ulici u konečné tramvaje číslo 4. Toto parkoviště je prvním svého druhu na území města, které za zvýhodněných podmínek umožní dojíždějícím motoristům pohodlně přestoupit...
číst dále
24. 09. 2021 | Rada města Plzně schválila podobu a strukturu nového Cyklogenerelu města Plzně, který nově zahrne i kategorizaci tras, systémový přístup k vyznačování cyklotras, značení cykloobjížděk, odstavování kol a majetkové prověření tras či cykloparkování v Plzni.„Opatření při...
číst dále
16. 08. 2021 | Plzeň v pondělí 23. srpna uzavře natrvalo část své Americké třídy pro individuální automobilovou dopravu. Konkrétně tak už motoristé nezajedou do úseku od Škroupovy ulice po Resslovu ulici a v opačném směru od Goethovy ulice po ulici V Šipce. Do uzavřených částí Americké...
číst dále
13. 06. 2021 | Zprávu o rozhodnutí města Plzně k Americké třídě zveřejnil mezinárodní newsletter UITP (L’Union internationale des transports publics). Největší světová organizace provozovatelů veřejné dopravy, objednatelů dopravy, tvůrců dopravní politiky, výzkumných organizací a dalších...
číst dále
26. 03. 2021 | Dopravní problémy plzeňské aglomerace zachytí netradiční mapa. Její podobu může ovlivnit svými názory a připomínkami kdokoliv znalý místních poměrů. „Lidé mohou upozornit na nebezpečná a nepřehledná místa, na chybějící chodníky nebo cyklostezky, na problémy s parkováním,...
číst dále
25. 11. 2020 | Plzeň v roce 2017 přijala Plán udržitelné mobility, který počítá mimo jiné se zklidněním centra. Jak uvedl server zdopravy.cz, začátkem příštího roku bude zastupitelstvo schvalovat krok, o kterém se hovoří už přes 17 let - přebudování části Americké ulice v bulvár pro veřejnou,...
číst dále