26. 03. 2021
Dopravní problémy plzeňské aglomerace zachytí netradiční mapa. Její podobu může ovlivnit svými názory a připomínkami kdokoliv znalý místních poměrů.
„Lidé mohou upozornit na nebezpečná a nepřehledná místa, na chybějící chodníky nebo cyklostezky, na problémy s parkováním, nedostupné zastávky, špatně navazující spoje nebo zdržení na cestách," uvedl plzeňský primátor Martin Baxa (ODS).
Nemusí jít jen o Plzeň, materiál se týká celé třísettisícové metropolitní oblasti s více než stovkou obcí, kterou ohraničují města Rokycany, Přeštice, Dobřany, Nýřany a Třemošná. Jde sice jen o necelou čtvrtinu rozlohy Plzeňského kraje, ale žije zde více než polovina jeho obyvatel.
Příspěvky lze posílat přes web města Plzně, sběr dat už začal a potrvá do poloviny dubna. „K jednoduchému formuláři jsme připojili ještě několik otázek o obvyklém cestování a jeho proměně za posledních pět let," uvedl Erich Beneš, ředitel magistrátního Útvaru koordinace evropských projektů (ÚKEP), který zmíněný strategický materiál připravuje. Ty podle něj řešitelskému týmu umožní lépe pochopit změnu potřeb mobility pro různé účely, jako jsou cesty do práce, do školy, za nákupy nebo volným časem.
Plzeň už má pět let schválený plán udržitelné mobility, teď tedy město a hejtmanství, mimo jiné ve spolupráci se Správou železnic nebo Ředitelstvím silnic a dálnic, připravují obdobný materiál pro širší okolí města. „Je třeba zlepšit cestování za prací nebo do škol i za administrativní hranice krajské metropole," upozornila Jana Pachmannová z ÚKEP.
Na papíře by mělo být jasno do dvou let, na vlastní realizaci navržených kroků dojde většinou až poté. „Jednou z prvních větších akcí by mohla být instalace ocelové lávky, která byla snesena ve Škodovce a měla by nově nedaleko Plzně překlenout výpadovku na Karlovy Vary," řekl Právu náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09).
Lávka leží ladem
Unikátní památkově chráněná konstrukce z roku 1931, ve své době největší elektricky svařený most na světě, přestala plnit svůj účel před dvěma lety, když se modernizovala železniční trať procházející průmyslovým areálem. Od té doby čeká na novou šanci za zdí areálu. „Přesunout by se mohla snad příští rok, na podzim uvidíme, zda se na to najdou peníze," uvedl Vozobule. Má propojit rekreační oblasti pod Krkavcem a v okolí Radčic.
Ve výhledu budou i další lávky. „Třeba u soutoku Radbuzy s Úhlavou nebo přes Tyršovu a Rokycanskou ulici," připomněl náměstek. „Budeme také chtít Plzeň navázat na cyklostezky, které staví Vejprnice a Tlučná. Ale je třeba mimo jiné dořešit také některé systémové záležitosti týkající se cyklistického provozu," uzavřel Vozobule.
Zdroj: pravo.cz
Názorovou mapu dopravy mohou zájemci vyplnit na webu: https://sump-iti.plzen.eu/nazorova-mapa-dopravy/.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.