Průběh realizace studie v nákladní dopravě na elektrický pohon v městském prostředí (FREVUE)

Průběh realizace studie v nákladní dopravě na elektrický pohon v městském prostředí (FREVUE)
08. 12. 2017 | V současné době je převážná většina zboží ve městech distribuována konvenčními benzinovými a dieselovými vozidly. Jelikož EU usiluje o přechod k nízkoemisní a bezemisní dopravě, je zapotřebí alternativních řešení, tím je také FREVUE. Projekt FREVUE, financovaný z prostředků Evropské unie, se zaměřil na zjištění, zda a jak plně jsou elektrická vozidla životaschopnou... číst dále
Štítky: Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30), Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)

Konference City Changers 2017, Ostrava

Konference City Changers 2017, Ostrava
07. 12. 2017 | Konference City Changers měla za úkol pomoci odpovědět na otázku, jak zachovat města dostupná, prosperující a přitom přívětivá pro život. Součástí konference bylo i představení nové dánské výstavy "Spokojení Dánové". Realita zatím není moc povzbuzující. Centra našich měst jsou plná vozidel stojících či jedoucích a provoz houstne.  Cílem konference bylo... číst dále
Štítky: Dánské výstavy (Občan, tag37)

Jeden den dánského velvyslance v Ostravě: konference City Changers, setkání s primátorem a výstava Happy Danes

Jeden den dánského velvyslance v Ostravě: konference City Changers, setkání s primátorem a výstava Happy Danes
06. 12. 2017 | Středu 6. prosince strávil dánský velvyslanec Ole Frijs-Madsen v Ostravě, kam přijel na konferenci City Changers představit novou výstavu #HappyDanes a přednášet o udržitelné městské mobilitě. Poté se mu dostalo milého přijetí na radnici a nakonec zbyl čas i na rychlou prohlídku města, kde vzniká čtvrť zvaná Malá Kodaň. 6.-7. prosince 2017 proběhla v Ostravě konference City... číst dále
Štítky: Dánské výstavy (Občan, tag37)

Proč Německo víc než nové typy aut potřebuje změnu koncepce mobility

Proč Německo víc než nové typy aut potřebuje změnu koncepce mobility
01. 12. 2017 | Zatímco německé politické strany stále bojují o vytvoření nové koaliční vlády, ADFC, německý člen Evropské cyklistické federace, důrazně volá po změnách v oblasti mobility. Pokud chce Německo dodržet své závazky vyplývající z Pařížské dohody o klimatu, musí překonat svou dopravní politiku, která se soustředí především na automobilovou dopravu, a konečně... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Můžeme zlepšit kvalitu ovzduší, aniž bychom omezili dopravní dostupnost?

Můžeme zlepšit kvalitu ovzduší, aniž bychom omezili dopravní dostupnost?
30. 11. 2017 | Opatření na podporu pěší a cyklistické dopravy by měla být nedílnou součástí strategií na zvyšování kvality ovzduší. Emise z dopravy jsou jednou z hlavních příčin znečištěného ovzduší v našich městech a obcích. Orgány místní samosprávy v celé Británii se snaží přijít s plánem, který tento problém vyřeší. Sustrans brzy zveřejní nový nástroj, který... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Je na čase posunout hranice Vize nula? Myslí si to partneři z oblasti udržitelné mobility ve Švédsku

Je na čase posunout hranice Vize nula? Myslí si to partneři z oblasti udržitelné mobility ve Švédsku
29. 11. 2017 | Švédská ministryně pro životní prostředí Karolina Skogová se 16. listopadu 2017 ve Stockholmu podílela na zahájení zasedání švédské Rady dopravní bezpečnosti pro aktivní a udržitelnou mobilitu pod názvem „Za hranice Vize nula“. Jde o významné přehodnocení priorit dopravní bezpečnosti ve Švédsku. Švédská Rada dopravní bezpečnosti pro aktivní a udržitelnou mobilitu... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

Co je dobrá praxe? A jaký má význam pro tvoje město?

Co je dobrá praxe? A jaký má význam pro tvoje město?
28. 11. 2017 | Co je dobré? Často se hovoří a píše o dobré praxi, ale otázkou zůstává, co vlastně taková dobrá praxe vlastně znamená. Za příklad si můžeme vzít nedávnou rekonstrukci olomoucké třídy 1. máje. Na i.DNES.cz pro Olomoucký kraj vyšel dne 24. 11. 2017 článek s názvem " Proměna olomoucké třídy 1. máje je hotová, opozice by ji předělala". Po sedmi měsících se na rušnou... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

V Otrokovicích se uskutečnil seminář o tvorbě designu ulic a veřejném prostoru

V Otrokovicích se uskutečnil seminář o tvorbě designu ulic a veřejném prostoru
27. 11. 2017 | Jak do města přirozeně integrovat motoristu, chodce a cyklistiku tak, aby měl každý svůj prostor a cítil se bezpečně? I těmito otázkami se zabýval seminář nesoucí název Design ulice a veřejný prostor. Druhá část byla věnována novým Technickým podmínkám Ministerstva dopravy týkající se navrhování komunikací pro cyklisty. Seminář se uskutečnil v Otrokovicích v pátek... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Nejvýznamnější změny v posuzování vlivů na životní prostředí (EIA)

Nejvýznamnější změny v posuzování vlivů na životní prostředí (EIA)
26. 11. 2017 | Právní kancelář Frankbold připravila analýzu, jejímž cílem bylo poukázat na nejvýznamnější změny, které přinesou novely zákona EIA schválené v roce 2017.  Základní informace o EIA a novelizaci zákona Posuzování vlivů na životní prostředí (Environmental Impact Assessment, zkráceně EIA), představuje významnou součást povolovacích procesů u záměrů, u kterých... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele
25. 11. 2017 | Veřejné prostory jsou důležitou součástí města. Kvalita a organizace těchto míst často vypovídají o vyspělosti společnosti více než mnohé ekonomické ukazatele. Velká část českých měst, Prahu nevyjímaje, stále hledá způsob, jak tyto prostory spravovat. Pro porovnání se podívali reportéři magazínu Aktuálně.cz do Lublaně (hlavního města Slovinska), jak se stará... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Jsou potřebné útvary dopravního inženýrství?

Jsou potřebné útvary dopravního inženýrství?
24. 11. 2017 | Kam se bude ubírat dopravní inženýrství v České republice? Nevíme, ale rozhodně by si čeští dopravní inženýři měli přečíst výborný článek Sú nám potrebné ÚDI-útvary dopravného inžinierstva? od A. Kollárové a R. Surového z SZSI-Slovenského zväzu stavebných inžinierov. Lehce se tohoto tématu také dotkne blíží se konference City Changers, která proběhne... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Mobilita je paradoxně stále velmi nepopsaný jev

Mobilita je paradoxně stále velmi nepopsaný jev
23. 11. 2017 | Setkáváme se s řadou vizí a předpovědí týkajících se globálních i regionálních změn, které budu mít dopad na současné pojetí mobility. Faktem je, že jsou často protichůdné a závisí na dnes neodhadnutelných faktorech. Co s pracovním trhem udělá robotizace a umělá inteligence? Budou lidé chtít pracovat z domu? Co budou dělat s volným časem? Jak ovlivní pohyb osob... číst dále

Vyšlo nové číslo časopisu CITY:ONE

Vyšlo nové číslo časopisu CITY:ONE
22. 11. 2017 | Cílem časopisu CITY:ONE je sdílet chytrá řešení mezi městy střední Evropy a tím urychlit transfer znalostí a posílit inspiraci. Proto existují dvě verze, česko-slovenská a anglická. Jejich elektronické verze naleznete na čtečce issuu, například zde: https://issuu.com/cityone/docs/city-one_cz.Tištěnou verzi je možné si objednat na webu cityone.cz! Pokud jste z veřejné správy,... číst dále

Odhadem 62 milionů elektrokol na území EU v roce 2030 musí někde bydlet

Odhadem 62 milionů elektrokol na území EU v roce 2030 musí někde bydlet
21. 11. 2017 | Elektrifikace cyklistiky v evropských zemích je v plném proudu, ale stavební předpisy většiny států tomu neodpovídají. Chybí totiž vhodná pravidla a nařízení pro parkování jízdních kol. Řešení by mohl najít Výbor pro průmysl, výzkum a energetiku Evropského parlamentu. Ve středu 11. října proběhla na půdě Evropského parlementu ve Výboru pro průmysl klíčové... číst dále

Jak se vypořádat s koly v centru města nebo veřejným prostorem? Praha se může inspirovat v Lublani

Jak se vypořádat s koly v centru města nebo veřejným prostorem? Praha se může inspirovat v Lublani
20. 11. 2017 | Naprostá většina českých měst včetně hlavního města stále bojuje s cyklistickou dopravou. Radnice Prahy 1 se proto rozhodla, že znemožní cyklistům vjezd do historického centra. Vedení se tak snaží reagovat na vzrůstající oblibu různých alternativních prostředků, které aktuálně brázdí centrum české metropole. Jde o elektrické koloběžky, beer bike (kolo, na kterém... číst dále

Je zřizování cyklistických pruhů bezpečné?

Je zřizování cyklistických pruhů bezpečné?
19. 11. 2017 | V poslední době se často diskutuje nad otázkami, zda zřizování cyklistických pruhů je na našich silnicích je bezpečné, či nikoliv. Pozornost je třeba věnovat celé řadě aspektů, ale pokud se jedná o infrastrukturu, je možné se ztotožnit s názory Evropské rady pro bezpečnost silničního provozu (ETSC), že v místech s velkým objemem motorizované dopravy a současně s... číst dále

Fotogalerie kampaně na parkovací dům pro kola v Třinci

Fotogalerie kampaně na parkovací dům pro kola v Třinci
18. 11. 2017 | V Třinci v říjnu 2017 otevřeli nový parkovací dům pro jízdní kola. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Ostatně v listopadu byly otevřeny další parkovací domy pro kola v Břeclavi, či v Lysé nad Labem. V tomto případě se ale stala věc, která stojí za zmínku. Město pojalo otevření parkovacího domu pro jízdní kola jako šanci, jak propagovat jízdu na kole vě městě a omezovat... číst dále

Velká Británie: Lidé chtějí ve městech bezpečný prostor pro cyklisty

Velká Británie: Lidé chtějí ve městech bezpečný prostor pro cyklisty
15. 11. 2017 | Bike Life je nejrozsáhlejší hodnocení cyklistické dopravy v britských městech. Z výsledků vyplývá, že čtyři z pěti lidí (78 %) chtějí mít na silnicích víc odděleného prostoru pro cyklisty a cítit se tak na kole bezpečněji, a to i přesto, že by to znamenalo méně prostoru pro ostatní dopravu. Hodnocení Bike Life realizoval Sustrans spolu se sedmi nejvýznamnějšími... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Dnes proběhl mezinárodní seminář na téma městské mobility

Dnes proběhl mezinárodní seminář na téma městské mobility
14. 11. 2017 | V Michnově paláci dnes proběhl mezinárodní seminář (tzv. EUKN Policy Lab) na téma městská mobilita. Akci uspořádalo Ministerstvo pro místní rozvoj ve spolupráci s mezinárodní sítí EUKN EGTC (European Urban Knowledge Network).   Letošní téma EUKN Policy Lab má přímou vazbu na Partnerství městská mobilita (Partnership Urban Mobility, „PUM“), jehož výstupem bude na... číst dále

Na silnicích umírá stále víc cyklistů. Může za to podceňování bezpečí a alkohol

Na silnicích umírá stále víc cyklistů. Může za to podceňování bezpečí a alkohol
12. 11. 2017 | Od začátku roku zemřelo na tuzemských silnicích už 41 cyklistů. To je o dva víc než za celý rok 2016. Vyplývá to z aktuálních statistik dopravní policie. Podle jejího ředitele Tomáše Lercha za to může i fakt, že cyklisté podceňují svoji bezpečnost v provozu. „Stále platí, že cyklisté jsou jednou z nejneukázněnějších skupin účastníků silničního provozu ve... číst dále

Aktuality