Vzniká Akční plán udržitelné energetiky pro Prahu
16. 07. 2019
Zastupitelstvo hl. m. Prahy v červnu schválilo klimatický závazek Prahy s cílem snížit emise CO2 v metropoli o minimálně 45 % do roku 2030 a dosáhnout nulových emisí CO2 nejpozději do roku 2050. Na tento závazek navazují teď další kroky, kterými je příprava konkrétního plánu, jak závazku a cílů dosáhnout.
Konkrétní postup definuje připravovaná Strategie dekarbonizace Prahy do roku 2050 a střednědobý Akční plán udržitelné energetiky a klimatu na období 2021 až 2030 (tzv. SECAP), který Praha připraví do poloviny roku 2020. Některá opatření ve stručnější podobě již Praha má navržena v dílčích strategiích z nedávné doby, jako jsou Plán udržitelné mobility, Územní energetická koncepce, Adaptační strategie na změnu klimatu či Program zlepšování kvality ovzduší.
Praha se již dříve připojila k tzv. Paktu starostů a primátorů. Ten je iniciativou měst, obcí a Evropské komise, která vznikla krátce po přijetí tzv. klimaticko-energetického balíčku v roce 2008. Spolek Partnerství pro městskou mobilitu chce pomocí rozšířit tuto síť . V České republice se dosud zapojilo 11 měst, v porovnání se zeměmi střední a východní Evropy je to relativně málo (Polsko: 40 signatářů, Maďarsko: 40 signatářů, Bulharsko: 25 signatářů, Rumunsko: 73 signatářů), stejně tak si stojíme oproti zemím s přibližně stejným počtem obyvatel (Belgie: 337 signatářů, Portugalsko: 119 signatářů).
Více o na https://www.cyklomesta.cz/pakt-starostu-a-primatoru

Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Přečtěte si také
31. 01. 2025 | Koncem ledna 2025 byl představen projekt, který plánuje od základů proměnit část pražské magistrály. Ulice Legerova, Sokolská, Mezibranská i část Ječné se mají změnit od "fasády k fasádě", včetně inženýrských sítí. Cílem projektu je zachovat dopravní obslužnost, avšak...
číst dále
28. 01. 2025 | Velký úspěch si v posledních dnech přičítá spolek Pěšky městem, který díky svým dlouholetým zkušenostem a náklannosti ostatních subjektů pomohl vylepšit projekt pro nově vznikající ZŠ Rohan na Rohanském ostrově v Praze 8. Původní návrh byl sice zpracován kvalitně, avšak...
číst dále
17. 01. 2025 | Po dobu čtyř měsíců bude možné využívat testovací bezbariérové mikrobusy pro hendikepované osoby s trvalým bydlištěm v Praze a v obcích v prvním tarifním pásmu systému PID ve Středočeském kraji. Bezba doprava, konkrétně model Mercedes-Benz eSprinter Pro 320 Standard, patří...
číst dále
19. 10. 2023 | Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.
Síť tramvajových tratí v Praze je od dnešního dne o dalších 415 metrů delší. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil provoz na nové trati z Holyně do Slivence, kam současně prodloužil provoz linek 4, 5 a 94. Trať byla postavena...
číst dále
02. 06. 2023 | Stovky lidí na jízdních kolech projedou v sobotu 3. června Prahou při akci Světová cyklojízda a Cyklozvonění 2023. Připomenou si tak důležitost toho, co na českých silnicích citelně chybí – respekt, vzájemná ohleduplnost cyklistů a motoristů, a znalost dopravních pravidel. Oslavy...
číst dále
16. 02. 2023 | Výzkum zaměřený na dopravu v pražské aglomeraci prokázal, že cyklistická opatření zvyšují bezpečnost nejen cyklistů, ale také automobilistů. Nejbezpečnější jsou cyklostezky. Pokud na sebe cyklostezky, cyklopruhy a další dopravní opatření navazují, výrazně roste počet cyklistů,...
číst dále
27. 10. 2022 | Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí pro rok 2023. Lidé, spolky a další organizace budou moci žádat o prostředky na projekty v celkem sedmi kategoriích, které se týkají například klimatické změny, podpory adaptace...
číst dále