17. 04. 2018
Počet spojů Českých drah s rozšířenou přepravou jízdních kol se letos zvýšil o 150 vlaků na téměř 7 000 spojů denně. V 6 208 vlacích je možné přepravit jízdní kolo formou spoluzavazadla, v 782 spojích je nabízena služba úschova během přepravy. Na koleje vyjedou i nové speciální cyklovlaky, například CYKLO BRDY mezi Prahou a Březnicí. České dráhy nabízejí přepravu jízdních kol do všech regionů republiky a se zahraničními partnery také do mnoha států Evropy, např. do Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a dalších zemí.
„V letošním roce jsme zvýšili kapacitu pro přepravu jízdních kol o dalších 150 spojů, které dostaly příslušné označení v jízdních řádech. Celkem tak nabízíme větší počet míst pro kola v téměř 7 000 spojích denně. Ovšem kola přepravujeme prakticky ve všech vlacích, i v malých motoráčcích, kam se vejdou dvě až tři kola, a proto v jízdních řádech nejsou speciálně označené,“ upozorňuje Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.
Vedle běžných spojů s přepravou jízdních kol nabízejí České dráhy také stále širší nabídku speciálních cyklovlaků, kde jsou zařazeny i zvláštní vozy s velkou kapacitou a usnadňují cykloturistům cestování v oblíbených lokalitách, jak říká Michal Štěpán: „Speciální cyklovlaky u nás mají už tradici a jsou velmi oblíbené. Pomáhají nám zvládnout velký zájem o přepravu cyklistů na exponovaných trasách. Vedle již zavedených spojů jako jsou například CYKLOHRÁČEK z Prahy do Slaného, spoj CYKLO OHŘE mezi Chebem a Karlovými Vary, cyklovlak z Brna do Znojma a Šatova nebo speciální turistický vlak ČESKÝ RÁJ z Prahy do Jičína a Turnova zavádíme na objednávku Středočeského kraje další víkendový speciál, CYKLO BRDY z Prahy do Jinců, Příbrami a Březnice, tedy do atraktivní oblasti bývalých a dnes zpřístupněných vojenských újezdů v Brdech.“
Cena za přepravu jízdního kola je stejná jako v loňské sezóně a pohybuje se od 30 Kč do vzdálenosti 50 km po 75 Kč na největší vzdálenosti více než 350 kilometrů. Pro neomezené cestování je možné zakoupit také celodenní přepravné za 99 Kč, které bylo loni na zkoušku nabídnuto v hlavní sezóně. Při využití úschovy během přepravy se platí navíc jednorázový poplatek 20 Kč a v některých spojích, hlavně v dálkových vlacích jako jsou railjety, SC Pendolino, EC/IC vlaky atp., je povinná nebo doporučená rezervace.
Jízdní kola lze přepravit také do zahraničí. Přeprava na Slovensko, pouze do stanic přímého spoje z České republiky, stojí jen 3 EUR, tedy asi 78 Kč, a do řady dalších zemí Evropy, a to až do cílové stanice bez ohledu na počet přestupů nebo délku trasy, je to 10 EUR, přibližně 260 Kč. Kolo je tak snadné dopravit do blízkosti mnoha známých dálkových cyklotras, bez přestupu přímými vlaky např. k Labské (Drážďany, Hamburk), Sprévské (Berlín) nebo Dunajské (Řezno, Linec, Vídeň, Bratislava, Štúrovo, Budapešť). V příhraničních oblastech je pak možné využívat různé druhy nabídek, u kterých lze na vybraných tratích přepravovat kola zdarma nebo za zvýhodněný tarif.
České dráhy provozují také širokou síť půjčoven jízdních kol a koloběžek ČD Bike. Podrobné informace o přepravě jízdních kol, přepravních podmínkách, spojích s přepravou jízdních kol a o půjčovnách jízdních kol, případně koloběžek naleznou cestující na webu www.cd.cz.
Zdroj: České dráhy
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.