Co všechno můžeme sdílet?
04. 10. 2017
Ve čtvrtek 21. září se v Praze diskutovalo na téma "Co všechno můžeme sdílet". Prezentace si můžete stáhnout na tomto odkaze.
Sdílením vpřed!
Přesně tak znělo heslo letošního Evropského týdne mobility, které je již za námi. Poukazovalo na skutečnost, že větší sdílení zdaleka nejen dopravních prostředků má před sebou skvělou budoucnost, protože šetří životní prostředí, ale i finanční prostředky zúčastněných. Ovšem ne všechno sdílet lze – kde jsou tedy hranice a jak to, co je pro sdílení rozumné, podpořit jako součást běžného života?
To jsou některé oblasti, kterých se semináře „Co všechno můžeme sdílet?“ týkaly. Kladl si za cíl zprostředkovat praktické zkušenosti a je určený pro všechny „City Changers“, kteří chtějí měnit podobu českých a slovenských měst.
Co všechno znamená slovo „share“ neboli sdílení?
Slovo share (z anglického originálu hesla letošního ETM „Sharing gets you further") má více významů, s nimiž se na semináři bude pracovat:
- Sdílení městského prostoru
- Sdílení meziměstského prostoru
- Sdílení financí rozdělovaných na mobilitu
- Sdílení poznání, že jsme každý jiný a každý z nás má jinou potřebu mobility
- Sdílení know-how
PROGRAM
1. blok 9.00–10.00: „SDÍLENÍ JAKO SLUŽBA“
Blok uvedl motto Evropského týdne mobility „Sdílením vpřed!“ a sdílenou mobilitu, jako jsou bikesharing, carsharing. Ta dokáže omezit počet vozidel na silnicích a množství najetých kilometrů. Je šetrnější nejen k životnímu prostředí a našemu zdraví, ale i našim peněženkám, protože ve většině případů představuje levnější alternativu oproti vlastnictví vozidla.
2. blok 10.05–11.05: „SDÍLENÍ PROSTORU, FINANCÍ“
Blok účastníky seznámil s novými Technickými podmínkami 179, aktuálními možnostmi finanční podpory MŽP, plánovanými změnami v českých městech, jako jsou Praha, Brno či Ostrava, a přinese i ohlédnutí za proměnou města Kodaně a Amsterdamu. Souběžně probíhala paralelní diskuse o tom, jak podobu města ovlivňují velké dopravní stavby.
3. blok 11.20–12.20: „SDÍLENÍ KNOW-HOW“
V závěru semináře čekala účastníky diskuse o dalších možnostech sdílení.
Přečtěte si také
19. 10. 2023 | Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.
Síť tramvajových tratí v Praze je od dnešního dne o dalších 415 metrů delší. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil provoz na nové trati z Holyně do Slivence, kam současně prodloužil provoz linek 4, 5 a 94. Trať byla postavena...
číst dále
02. 06. 2023 | Stovky lidí na jízdních kolech projedou v sobotu 3. června Prahou při akci Světová cyklojízda a Cyklozvonění 2023. Připomenou si tak důležitost toho, co na českých silnicích citelně chybí – respekt, vzájemná ohleduplnost cyklistů a motoristů, a znalost dopravních pravidel. Oslavy...
číst dále
16. 02. 2023 | Výzkum zaměřený na dopravu v pražské aglomeraci prokázal, že cyklistická opatření zvyšují bezpečnost nejen cyklistů, ale také automobilistů. Nejbezpečnější jsou cyklostezky. Pokud na sebe cyklostezky, cyklopruhy a další dopravní opatření navazují, výrazně roste počet cyklistů,...
číst dále
27. 10. 2022 | Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí pro rok 2023. Lidé, spolky a další organizace budou moci žádat o prostředky na projekty v celkem sedmi kategoriích, které se týkají například klimatické změny, podpory adaptace...
číst dále
15. 09. 2022 | V ulici ke Kříži byla ve středu 14. září 2022 za přítomnosti představitelů hlavního města a zástupců městské části Praha 22 uvedena do provozu nová lávka. Sloužit bude pěším i cyklistům, aby už nemuseli překonávat sedmimetrový zářez, ve kterém leží silniční spojka...
číst dále
29. 08. 2022 | Cílem pilotního projektu je vytvořit unikátní systém registrace a platby, který v aplikaci PID Lítačka ověří uživatele pro všechny zapojené poskytovatele mobility na území metropole a také v regionu obsluhovaném spoji Pražské integrované dopravy. Pilotní projekt bude realizovat...
číst dále
08. 07. 2022 | Hlavní město Praha, oddělení rozvoje dopravy se obrací na odborníky v oblasti dopravy a mobilty s žádostí o názor na publikaci, která řeší veřejný prostor.
Na území hl. m. Prahy v posledních letech existuje množství různorodých požadavků, které má veřejný prostor splňovat...
číst dále