14. 01. 2017
Snaha o zdvojnásobení podílu cyklistické dopravy v příštích deseti letech doslova volá po vypracování řádné evropské cyklostrategie. Evropská cyklistická federace se stálým zastoupením Slovenské republiky v EU společně s evropským projektem CHIPS spustili proces, jehož cílem je získat politickou podporu na nejvyšší úrovni. Zahajovací akcí procesu bylo setkání odborníků na téma infrastruktury, konkrétně cyklistických dálnic.
V kombinaci s rostoucím počtem elektrokol mohou být cyklodálnice přesně tou inovací, která účinně vytáhne velkou část dojíždějících lidí z jejich aut, především pak ty, kdo dojíždějí na vzdálenost 15 km, ale i víc. „Naše snaha dostat víc lidí ve všech státech EU do sedel jízdních kol může přinést socioekonomické přínosy ve výši miliard euro. Vyzýváme k tomu, aby se vytvoření Cyklostrategie EU stalo politickým závazkem, a jsme potěšeni, že vidíme reakci na nejvyšší politické úrovni v podobě první z mnoha schůzí zaměřených na problematiku infrastruktury“, říká Adam Bodor, Director of Advocacy ECF.
Za tím účelem se dne 14.9.2016 v Bruselu setkali nejvyšší představitelé mnoha organizací, mezi nimi například Bernd Bievert, zástupce vedoucího kabinetu viceprezidenta Komise Šefčoviče, Martin Eder z rakouského ministerstva životního prostředí, reprezentující partnerství PEP o podpoře cyklistické dopravy a panevropského generálního plánu cyklistické dopravy, a Olivier Heiden, správce komise COTER ve Výboru pro regiony, který podal zprávu o přidané hodnotě Cyklostrategie EU na mezinárodní úrovni.
Mezi diskutovaná témata patřila například potřeba společné metodiky pro všechny evropské cyklodálnice, která by byla podobná té pro infrastrukturu pro motorovou dopravu, i možný vývoj kritérií minimální kvality pro cyklistickou infrastrukturu v členských státech EU.
O projektu CHIPS: projekt CHIPS (Inovace cyklistických dálnic pro inteligentní přepravu osob a územní plánování – Cycle Highways Innovation for smarter People Transport and Spatial Planning) podporuje a realizuje myšlenku cyklodálnic jako nákladově efektivního a nízkouhlíkového řešení problematiky dojíždění do a z městských zaměstnaneckých zón. Cílem projektu je dokázat, že především v kombinaci s rostoucím počtem elektrokol mohou být cyklodálnice tou motivací, která vytáhne dojíždějící osoby z jejich aut.
Partneři projektu z Belgie, Německa, Holandska a Velké Británie se budou podílet na rozvoji takových řešení, která pomohou jak regionům, tak všem zainteresovaným stranám:
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.