19. 09. 2016
Dutch Cycling Embassy (tedy Nizozemská cyklistická ambasáda) vydala brožuru, která mapuje nejlepší cyklistické příklady z celé Evropy.
Jako vybraný příklad dobré praxe za Česou republiku uvádí mimo jiné VIZI 25, tedy myšlenku integrovaného přístupu k dopravě. VIZE 25 se dostala i do naší Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy 2013-2020, která vznikala v letech 2011-2013 ve spolupráci s městy, neziskovými organizacemi a řadou odborných sdružení a institucí.
VIZE 25 chce ukázat, že pro rozvoj městské mobility je třeba věnovat spravedlivou pozornost všem složkám dopravy, tedy individuální automobilové dopravě, cyklistické dopravě, veřejné a pěší dopravě (4 x 25 % pozornosti). Vize 25 má proto ovlivňovat všechny další koncepční a strategické dokumenty města. Odborné dokumenty by již neměly být připravovány izolovaně, ale integrovaně a společně. Jen tento přístup zabrání preferenci jedné dopravy před druhou a umožní vytvořit podmínky pro všechny její druhy. VIZE se dá také představit také jako věnování 25% pozornosti individuální automobilové dopravě a zbylých 75 % rozdělit mezi koalici mobility (tedy pěší, cyklistickou a veřejnou dopravu).
Na téma VIZE 25 proběhla v září 2013 konference v Pardubicích, která měla jasné výstupy a závěry.
Více na:
O cyklistických ambasádách:
Dutch Cycling Embassy je společná značka dvou ministerstev, která má propagovat cyklistiku jako národní produkt Niizemska. Podobným produktem je i Danish Cycling Embassy: http://www.cycling-embassy.dk/
Podobný marketing na státní úrovni vyvíjí česká značka Město s dobrou adresou.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.