28. 06. 2016
Hnacím motorem všech změn, tedy i dopravy a mobility, je politická vůle příslušných rozhodovacích orgánů řešit její problémy. Praxe ukazuje, že ve městech je zatím málo politiků, kteří stojí za změnami a vidí budoucnost dále než pouze své volební období, a nemají sílu a dostatek argumentů, aby dokázali o potřebnosti změn přesvědčit své kolegy v radě a v zastupitelstvu. Většina z nás ví, že auto potřebujeme k našemu životu, ale na druhé straně víme, že je jich někdy přespříliš…
Konference Město s dobrou adresou (19.-21.4.2016, Ledeč nad Sázavou) hledala takové politiky, kteří by do takových změn šli.
V Česku se zatím města bojí stanovit vizi, která by hovořila o konkrétním snížení automobilové dopravy. Vize se může stát efektivním marketingovým nástrojem pro inovativní opatření v oblasti dopravy a mobility. Je-li vize správně formulovaná, může mít pozitivní vliv na ekonomický růst a zaměstnanost. Také může městům pomoci k dosažení vytčených konkrétních cílů. VIZE ale musí být spojena s konkrétním závazkem. Vzorem nám může být Vídeň (cíl snížení IAD byl stanoven na 15% do roku 2050), Curych, či Lipsko. Velmi často hovoříme o technologiích, opatřeních, ale málo hovoříme o skutečných změnách. Je třeba pomocím městům, resp. konkrétním politikům, aby se nebáli ambiciózních vizí a cílů, stejně jako např. ve Vídni
Příklad: Rámcová strategie Smart City Vídně do roku 2050
Shodou okolností 24.4.2016 vyšel článek o Vídni: Sociální inženýrství, co funguje: Vídeň v nové čtvrti testuje lepší život
Vídeň si do budoucna vytkla poměrně přísné ekologické a energetické cíle. Věří, že jejich naplněním bude pro své obyvatele ještě atraktivnější než nyní. Lidskou laboratoří pro testování nových konceptů je vznikající sídliště na východním předměstí
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.