19. 01. 2016
Praha 5, která patří k největším pražským městským částem, by ráda zlepšila podmínky pro cyklistickou i pěší dopravu na svém území. Proto nejen že vstoupila do Asociace měst pro cyklisty, ale zejména se chce dlouhodobě zabývat zlepšováním míst klíčových pro cyklistickou dopravu. "V nebližší době plánujeme např. úpravu křižovatek v centru a na hlavních cyklistických trasách, projektovou dokumentaci pro zvýšení bezpečnosti ulice Hlubočepská, kudy vede trasa A12, zpřístupnění tramvajové estakády Hlubočepy – Barrandov cyklistům nebo cykloopatření v ulicích Peroutkova či Radlická," říká David Horatius z městského úřadu, který tu pracuje jako cyklokoordinátor. Městská část chce také aktivně spolupracovat na magistrátních projektech, jako jsou lávka pro pěší a cyklisty na Císařskou louku, úprava dopravního uzlu Lihovar, rekonstrukce lávek na železničním mostě, zadávací karty TSK na páteřních a hlavních cyklotrasách a podobně.
Městská část Praha 5 se rozkládá na území typicky městském s historickou a sídlištní zástavbou, např. v okolí Újezda, historickém centru Smíchova nebo na Barrandově. Nalezneme zde však i cenná přírodní území s nezastupitelnou volnočasovou a rekreační funkcí v regionu, jako jsou Prokopské a Dalejské údolí, Dívčí hrady či Vidoule.
Na území Prahy 5 se nachází pět z dvaceti Pražských mostů a lávek a prochází jí páteřní cyklotrasa A1 spolu s dalšími šesti značenými cyklotrasami (A1 – po levém břehu Vltavy, A12 – Prokopským a Dalejským údolím, A33 – pokračování trasy Prokopským údolím, A112 – napojení Prokopské údolí – Velká Chuchle, A113 – úsek od Barrandova ke Slivenci, A120 – napojení Nové Vsi na Jinonice, A122 – napojení Hlubočep a Jinonic). Území Prahy 5 je „nástupním bodem“ pro cyklistické výletní trasy směrem na Karlštejn, Mořinu či Štěchovice a umožňuje využít stanic metra, ležící v blízkosti páteřních tras.
"Jako důležité vnímáme zajištění plošné prostupnosti území, kterého je možné dosáhnout např. zřizováním cykloobousměrek či odstraněním nadbytečných zákazů. Vzhledem k vysoké intenzitě provozu však považujeme za důležité klást důraz na zachování bezpečnosti jak cyklistů, tak ostatních účastníku provozu na pozemních komunikacích," říká o dalších cílech David Horatius.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.