11. 11. 2015
Proč je město Lipsko vzorem pro Asociaci měst pro cyklisty a stálo u zrodu myšlenky budování značky „Město s dobrou adresou“? Informace o Lipsku jsou už delší dobu zveřejněné na tomto odkaze. Jako novinku dnes ovšem zveřejňujeme prezentaci dopravní strategie města Lipska, která byla prezentována letos v květnu na mezinárodní dopravní konferenci v Lipsku. Pokud se do ní podíváte, tak vás možná zaskočí, jak na jejím začátku uvidíte krásná a moderní auta. Nemělo by vás to zmást. Právě Lipsko nás učilo, že „Město s dobrou adresou“ je právě to, které má ve městě silné ekonomické značky, které lákají další investory. Další investoři přináší ekonomickou prosperitu a atraktivitu města, do kterého se lidé rádi stěhují. Zde je potřeba se na chvíli zastavit. Copak často neslyšíme, jak ve městech ubývá obyvatel. Jako by nám chtělo město Lipsko vzkázat: "Může to být i obráceně. Opravdu jde ten pokles obyvatelstva zastavit. Sami víme, o čem je řeč. Nás to také potkalo. Ale taky víme, jak ten trend úbytku obyvatel zastavit. Kromě ekonomicky silného města, musíš vytvořit i atraktivní místo pro život, kde budou lidi rádi žít. Součástí života je i doprava a mobilita.“ A město Lipsko ten problém začalo řešit a nebálo se začít systematicky podporovat cyklistickou, pěší a veřejnou dopravu.
Možná by bylo dobré si připomenout film, který byl pro město Pardubice natočen s primátorem města Lipska - viz http://www.youtube.com/watch?v=1yh37f2jTvw
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.