16. 11. 2015
Politika a management parkování jsou klíčové oblasti pro městskou mobilitu a zvládnutí jejích negativních dopadů. Vzhledem k tomu, že počet majitelů aut neustále roste, bude růst i poptávka po parkovacích místech a většina měst a obcí bude muset řešit, co s tím. Je třeba vytvořit takovou parkovací politiku, která si dokáže poradit s negativním vlivem automobilové dopravy ve městě, a přitom podpořit podnikání a ekonomiku města. A nejen to, neměla by být ani na úkor podpory cyklistické dopravy. Jde tedy především o hledání rovnováhy.
Jedná se o teze, které jsou plně v souladu s vizí Asociace měst pro cyklisty - hledání rovnováhy, aneb VIZE 25. A tak nebylo až tak těžké, aby tyto dvě instituce začaly spolupracovat. V této chvíli pracují s ostatními partnery na vybudování společné značky Město s dobrou adresou, která spatří světlo světla koncem listopadu.
Nicméně už s předstihem zveřejňujeme překlad publikace "Management parkování", která vznikla díky projektu Transport learning. Více infomací najdete zde.
Že se nejedná o publikaci, která podporuje výstavbu dalších parkovacích míst, už naznačuje jedna z úvodních kapitol.
"Mnohé dopravní studie analyzují podíly cest podle použitého dopravního prostředku (tzv. modální rozdělení dopravy), což je na jednu stranu velmi užitečné, na druhou stranu však může vznikat poněkud zavádějící obraz o skutečném objemu (vzdálenosti nebo čase) cest vykonaných určitým druhem dopravy a spotřebě energie. Podle jedné evropské studie (De La Fuente Layos L.A., Osobní doprava v Evropě, Statistics in Focus 87/2007, Eurostat, 2007) představuje auto pro většinu lidí prostředek osobní dopravy (přibližně 70 % osobokilometrů spadá do osobní dopravy). Stejná studie také ukazuje, jakou celkovou vzdálenost urazí lidé v osobní dopravě v různých státech a za různým účelem."
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.