26. 08. 2015
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude nově moci financovat zejména výstavbu a modernizaci multimodálních překladišť mezi jednotlivými druhy dopravy, všech drah s výjimkou lanových, např. metro, tramvajové a trolejbusové dráhy, či opravy místních komunikací v místech, kde kříží železnici nebo silnici v majetku státu. Vláda dnes na návrh ministerstva dopravy schválila novelu zákona o Státním fondu dopravní infrastruktury, která rozšiřuje působnost fondu.
Cílem novely je především umožnit SFDI investovat prostředky i do těch oblastí, na které lze nově čerpat evropské prostředky z Operačního programu Doprava pro období 2014 až 2020 a z nástroje pro propojení Evropy, tzv. CEF. „S Evropskou komisí se nám podařilo pro další období vyjednat finance i tam, kde jsme dosud na evropské peníze nedosáhli. Chceme je využít například na drážní dopravu, včetně městské a podporu překladišť. Novela také umožní financovat ze SFDI opravu a novou výstavbu v českém přístavu v Hamburku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
SFDI je zprostředkující subjekt Operačního programu Doprava, a proto je důležité, aby mohl financovat nové oblasti podpory. O konkrétních projektech, na které bude možné peníze čerpat, bude rozhodovat Ministerstvo dopravy jako řídící orgán operačního programu. Novela vytváří legislativní podmínky pro to, aby fond mohl financovat nové typy projektů v dopravě. Kam budou národní a evropské prostředky směřovat, vyplyne až ze schváleného rozpočtu SFDI.
Návrh dále reaguje na požadavek implementovat do českého právního řádu směrnici, tzv. železničního balíčku a na některé potřeby spojené s vnitřní činností SFDI.
Zdroj: tisková zpráva Ministerstva dopravy
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude nově moci financovat zejména výstavbu a modernizaci multimodálních překladišť mezi jednotlivými druhy dopravy, všech drah s výjimkou lanových, např. metro, tramvajové a trolejbusové dráhy, či opravy místních komunikací v místech, kde kříží železnici nebo silnici v majetku státu. Vláda dnes na návrh ministerstva dopravy schválila novelu zákona o Státním fondu dopravní infrastruktury, která rozšiřuje působnost fondu.
Cílem novely je především umožnit SFDI investovat prostředky i do těch oblastí, na které lze nově čerpat evropské prostředky z Operačního programu Doprava pro období 2014 až 2020 a z nástroje pro propojení Evropy, tzv. CEF. „S Evropskou komisí se nám podařilo pro další období vyjednat finance i tam, kde jsme dosud na evropské peníze nedosáhli. Chceme je využít například na drážní dopravu, včetně městské a podporu překladišť. Novela také umožní financovat ze SFDI opravu a novou výstavbu v českém přístavu v Hamburku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
SFDI je zprostředkující subjekt Operačního programu Doprava, a proto je důležité, aby mohl financovat nové oblasti podpory. O konkrétních projektech, na které bude možné peníze čerpat, bude rozhodovat Ministerstvo dopravy jako řídící orgán operačního programu. Novela vytváří legislativní podmínky pro to, aby fond mohl financovat nové typy projektů v dopravě. Kam budou národní a evropské prostředky směřovat, vyplyne až ze schváleného rozpočtu SFDI.
Návrh dále reaguje na požadavek implementovat do českého právního řádu směrnici, tzv. železničního balíčku a na některé potřeby spojené s vnitřní činností SFDI.Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.