12. 11. 2014
Nové pojetí dálniční sítě, zákaz vjezdu kamionů na silnice nižších tříd, změny v odtahování motorových vozidel, ale také stanovení větší ochrany veřejně přístupných účelových komunikací před jejich znečištěním a poškozením, to vše je součástí novely zákona č. 13/1997 Sb.,o pozemních komunikacích, která je ve středu 12. listopadu na programu jednání vlády. Ministerstvo dopravy v novele rovněž navrhlo stanovit veřejnou prospěšnost nejvýznamnějších dopravních staveb a zjednodušit proces jejich povolování. Otázka zní a jak se novelizace týká cyklistické dopravy? Žel, nijak.
I přesto, že MMR uplatňovalo připomínku na zapracování cyklostezek do veřejně prospěšných staveb a MD přislíbilo tuto připomínku akceptovat, novela se o ničem takovém nezmiňuje. MMR bude asi hodně zaskočené, neboť na nedávné konferenci Česko jede, která proběhla dne 6.11.2014, bylo řečeno, že tato připomínka bude zapracována. Na druhé straně to není žádné překvapení, neboť cyklistická doprava byla řešena minimálně i v novelizaci silničního zákona, na což Asociace měst pro cyklisty reagovala řadou připomínek. Změní se situace s příchodem nového ministra dopravy?
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.