19. 11. 2015
Zastupitelé města Kopřivnice na svém posledním zasedání konaném 25. září schválili tři nové koncepční materiály. Tím hlavním je aktualizovaný Strategický plán, podle kterého by se měl rozvoj města ubírat až do roku 2022. Druhý schválený dokument řeší detailněji oblast cyklodopravy, třetí definuje priority z pohledu občanů.
Strategický plán je klíčovým plánovacím dokumentem, který vymezuje cíle města a koordinuje aktivity směřující k jejichž dosažení. Kopřivnický plán na období 2007-2022 byl ve spolupráci s občany vytvořen před osmi lety: „V roce 2007 jsme si společně s Kopřivničany stanovili ambiciózní cíle na patnáct let a dnes jsme v polovině doby určené k jejich realizaci. Jelikož většinu definovaných úkolů se nám již podařilo splnit, museli jsme se zamyslet nad tím, kam dále směřovat. Bylo také potřeba zohlednit nové programovací období EU a připravit projekty, jež bude možné spolufinancovat z evropských peněz,“ uvedl starosta Josef Jalůvka hlavní důvody, proč vloni radnice přistoupila k aktualizaci dokumentu. Stejně jako před osmi lety, probíhala příprava Strategického plánu za aktivní účasti občanů. Devíti pracovních setkání k prioritním oblastem Infrastruktura/Doprava/Životní prostředí, Ekonomika/Podnikání a Image města se zúčastnilo 348 lidí a další se zapojili v rámci komunitního plánování sociálních služeb. Výsledkem je schválený dokument, dle kterého by měl rozvoj města směřovat dalších osm let.
Na Strategický plán navazuje druhý schválený dokument s pracovním názvem „Kopřivnice na kolečkách“. Jde o strategii rozvoje cyklistické dopravy, jejímž hlavním cílem je připravit podmínky a zpopularizovat jízdní kolo tak, aby se do budoucna stalo rovnocennou součástí místního dopravního systému. Dokument obsahuje strategické cíle, opatření a aktivity s reálnou představou jejich plnění v letech 2015-2020. Vznikl na základě podnětů pracovní cykloskupiny, v níž jsou nejen zástupci města, ale také členové místních cyklistických oddílů a další lidé, kterým na rozvoji cyklistiky v regionu záleží. „Cílem je dostat co nejvíce lidí z aut na kola a vytvořit jim k tomu odpovídající podmínky. Nejde pouze o cyklostezky a cyklotrasy, ale také doplňkovou infrastrukturu jakou jsou odpočívadla, stojany na kola apod. Kopřivnice je městem krátkých vzdáleností, kde je cyklistická doprava velmi konkurenceschopná a má velký potenciál,“ řekl kopřivnický cyklokordinátor Richard Petr.Tento dokument vznikl na motivu strategického dokumentu "Nepopsaný list papíru"
Zdroj: Město Kopřivnice
Dále zastupitelé schválili Plán zdraví a kvality života, jenž je každoročně sestavován na základě podnětů vzešlých z veřejného diskusního fóra S Vámi o všem? Ovšem! a následné celoměstské ankety. „Dokument ukazuje, jak vnímají nutnost řešení určitých problémů ve městě samotní Kopřivničané a je němu přihlíženo při plánování konkrétních aktivit a sestavování rozpočtu,“ vysvětlila koordinátorka Zdravého města a místní Agendy 21 Romana Bukovská s tím, že letos výslednému žebříčku priorit vévodí vznik parkourového hřiště a dostavba domova pro seniory.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.