08. 10. 2014
V Ústí nad Labem byla dnes zahájena konference, jejímž hlavním tématem byl společný česko-německý marketing a budoucí vývoj Labské stezky. Během posledních sedmi let se z Labské stezky stal turistický produkt národního významu, který spojuje čtyři kraje. Cykloturistická trasa v národním systému evidovaná pod číslem 2 se táhne od Vrchlabí až na česko-německé hranice a dále pokračuje na německém území až do přístavu Cuxhaven při ústí řeky do Severního moře. Proznačena je také odbočka z Mělníku do Prahy. Celková délka Labské stezky je 1270 km, z toho na českém území vede zhruba třetina, zbývající dvě třetiny potom v Německu.
Umístění konference do Ústí nad Labem není náhodné, právě Ústecký kraj patří k hlavním podporovatelům této páteřní dálkové trasy. „Ústecký kraj podporuje marketing Labské stezky každoročně nejen finančně, ale i prostřednictvím krajem zřízené destinační agentury České Středohoří, která realizuje konkrétní marketingové aktivity podél téměř stokilometrového úseku Labské stezky od hranice s Německem po Roudnici nad Labem,“ řekl k tomu Jan Szantó, radní Ústeckého kraje pro oblast cestovního ruchu.
Během následujících dvou dnů si účastníci konference vymění zkušenosti ze společného marketingu. Konference má za cíl představit výsledky česko-německé spolupráce při propagaci Labské stezky, stejně jako turistické produkty na Labské stezce, modely financování u nás i v Německu, moderní formy propagace formou mobilní aplikace a účastníkům umožní tyto produkty otestovat i během cykloexkurze mezi Ústím n/L a Litoměřicemi.
„Labská stezka přináší v Německu významné zisky v sektoru služeb pro cykloturisty. Chceme, aby i na české straně fungovala Labská stezka jako samostatný turistický produkt, který bude táhnout a zároveň generovat zisk pro lokální poskytovatele služeb. I proto se pro Labskou ustálilo společné logo, a i proto chceme společně s německými partnery pracovat na rozvoji společného marketingu,“ říká Daniel Mourek, koordinátor českého úseku Labské stezky z Nadace Partnerství a zároveň viceprezident Evropské cyklistické federace a člen rady EuroVelo.
Labská stezka, kterou podle výsledků měření návštěvnosti projelo vloni u Děčína na 70.000 tisíc cyklistů, je dlouhodobě nejpopulárnější stezkou v Německu a je součástí sítě evropských tras EuroVelo s pořadovým číslem 7 – Sluneční trasy spojující Nordkapp s Maltou.
Spolupráce s německými partnery na Labské stezce trvá již od roku 2008. Již dva roky funguje společný česko-německý marketing formou vydávání oficiálního průvodce po Labské stezce od pramene Labe po německý Cuxhaven (tzv. Handbuch), který v nákladu 260.000 distribuují partneři Labské stezky v Česku i Německu. Kromě nového oficiálního cykloprůvodce Labskou stezkou (vydává se ve čtyřech jazykových mutacích - češtině, němčině, angličtině a holandštině), který provede návštěvníky podél celé 1270 km dlouhé trasy od pramene Labe až po Severní moře, a aktualizovaného webu www.labska-stezka.cz je v nabídce od letošní sezóny i mobilní aplikace pro majitele chytrých telefonů.
Management a marketing na Labské stezce koordinuje Nadace Partnerství ve spolupráci s kraji a jejich destinačními organizacemi, důležitými městy na Labi, neziskovými organizacemi, soukromými partnery zapojenými do certifikace Cyklisté vítáni a touroperátory či dopravci. Podle informací z Nadace Partnerství by výhledově měly být obsahově i graficky propojené webové prezentace německé a české části Labské stezky. Podobně jako v Německu by cykloturisty mělo také na českém území po celé délce trasy provádět jednotné logo, které je obdobou toho německého.
Více informací na www.labska-stezka.cz a www.ceskojede.cz.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.