09. 09. 2014
Nová příručka má posloužit zástupcům měst, ale také projektantům a dalším odborníkům, kteří se při své práci setkávají s cyklistickou dopravou. Většina kapitol podrobněji popisuje konkrétní opatření, jako jsou cyklopruhy, piktogramové koridory, cykloobousměrky , dopravní zklidnění, různé typy vyhrazených stezek, cykloparkoviště a řadu dalších. Příručka vysvětluje tato opatření z hlediska současné legislativy, především se ale zaměřuje na jejich používání z pohledu jednotlivých uživatelů. Podle ředitele SFDI Tomáše Čočka je cílem příručky přispět k integraci tohoto druhu dopravy v městech i mimo ně a vytváření kvalitnějších, ucelenějších a bezpečnějších dopravních řešení. „Cyklistická řešení by neměla být vnímána jako vpád do zavedených dopravních pořádků, ale jako jejich obohacení,“ komentuje to Tomáš Čoček v předmluvě.
Státní fond dopravní infrastruktury svými dotačními tituly dlouhodobě podporuje bezpečnou dopravu včetně cyklistické. Nově nyní přispívá nejen na výstavbu a údržbu cyklostezek, ale podporuje také bezpečná dopravní opatření v hlavním dopravním prostoru. „Doufáme, že tento beletrizovaný průnik zákonů, norem, technických předpisů i cyklistických zkušeností přispěje ke zlepšení celostního chápání a tedy i plánování, projektování a následně užívání cyklistické infrastruktury,“ doplňuje Tomáš Čoček.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.