18. 11. 2024
Od 11. do 14. listopadu 2024 se v Ulmu konalo setkání členů A2PT a THE PEP/EHP. Za náš spolek Partnerství pro městskou mobilitu se ho účastnil Jaroslav Martinek a Eva Štěrbová. Smyslem setkání bylo sdílet zkušenosti a dobrou praxi kombinací cyklistiky a pěší dopravy s hromadnou dopravou. Specifickými cíly projektu, vedle jednotlivých activit k podpoře multimodality (2.Poskytnout a prezentovat inovativní řešení a 3.Realizovat příklady dobré praxe v rámci projektu) je zacílit strategickým nebo akčním plánem Danube Active 2 Public Transport jak podpořit odpovídající stakeholdry.
Studijní návštěva Ulmu a Ravensburgu nabídla možnost se spojit s lokálními a regionálními stakeholdry a zkusit zlepšit spojení mezi aktivní mobilitou a veřejnou dopravou.
Setkání členů podpořil i starosta města Ulmu a výkonný ředitel Kanceláře Danube Office Ulm/Neu-Ulm - Martin Bendel.
Výstupy projektu:
Výstup 3.1 Testovací schémata pro A2PT
Vybraní uživatelé otestují různé možnosti A2PT. Budou jim nabídnuta kvalitní jízdní kola (např. elektrokola, skládací kola), jízdenky na MHD a stávající systémy sdílené mobility zdarma, pokud se rozhodnou v testovacím období nepoužívat automobil. Součástí pilotní akce je průzkum veřejného mínění před a poté, co získají vlastní zkušenost. Z realizace této pilotní akce získají PP poznatky o potřebách a problémech cílových skupin.
Výstup 3.2 Dočasná transformace ulic
Prozatímní, dočasné proměny ulic (tzv. pop-up) nabízejí příležitost rychle a úsporně demonstrovat různé možnosti při zachování stávající infrastruktury a zdokonalit nové návrhy před realizací velkých kapitálových investic. Aplikovatelnost a efektivita (větší bezpečnost a atraktivita pro cyklisty/chodce) dočasných úprav ulic v bezprostředním okolí stanic a podél cyklistických nebo pěších tras ke stanicím bude demonstrována za účasti občanů a mezinárodních odborníků.
Výstup 3.3 Testování (dlouhodobých) cykloboxů v kombinaci s atraktivními cenami jízdenek / jízdného
Na různých stanicích v pilotních oblastech budou instalovány boxy na kola nabízející možnost bezpečného parkování. To je důležité zejména pro déle zaparkovaná jízdní kola (celý den / přes noc) nebo pro dražší jízdní kola. Pilotní opatření ověří, zda a za jakých předpokladů atraktivní ceny za využití cykloboxů v kombinaci s využitím veřejné dopravy zvýší počet uživatelů A2PT v pilotních oblastech na delší dobu.
Výstup 3.4 Laboratoř mobility pro testování řešení přepravy jízdních kol v regionálních autobusech
Aby byl zajištěn bezpečný prostor pro testování různých řešení přepravy jízdních kol v regionálních autobusech, BGL, MMP a BID zřizují laboratoře mobility, které se skládají z vybraných regionálních autobusových linek s turistickou poptávkou po tomto typu služeb. Společnosti nabízející řešení pro přepravu jízdních kol budou vyzvány, aby je na určitou dobu instalovaly v těchto testovacích autobusech. Cestující i řidiči autobusů a provozovatelé budou požádáni o vyhodnocení kvality služeb.
Výstup 3.5 Prokázání efektivity nových služeb v oblasti pěší + cyklo + železniční dopravy
Pro zajištění lepší kombinovatelnosti cyklistiky a pěší turistiky se stávající veřejnou dopravou zavede GYS na evropské turistické trase E4, která spojuje západní Maďarsko s Rakouskem a dále, nové služby, včetně vypravení speciálního vlaku / lokomotivy, razítkování míst na trase, informačních panelů atd.
Výstup 3.6 Testování nových integrovaných jízdenek pro A2PT
Pro zatraktivnění A2PT budou BID a GYS testovat nové možnosti integrovaných jízdenek. Součástí testování je integrace do stávajících služeb prodeje jízdenek v aplikaci IDS BK (BID) a nákup jízdenky kombinující jízdní kolo a časově omezenou jízdenku nebo pronájem kola a časově omezenou jízdenku. GYS bude testovat novou jízdenku usnadňující pěším turistům nástup a výstup na vlakovou linku, která je vedena v blízkosti turistické trasy Kéktúra.
Výstup 3.7 Integrace rozšířených informací o A2PT do stávajících aplikací/nástrojů
Řada stávajících služeb poskytujících informace o dopravě postrádá odpovídající údaje o možnostech A2PT. S cílem zlepšit tuto situaci budou DCC, VNC, GYS a PUM testovat možnosti začlenění relevantních informací o službách a infrastruktuře A2PT do svých stávajících služeb (DCC: EuroVelo6-WebApp, VNC: VeloRomania-App, PUM: Online cyklistický portál pro Olomoucký kraj , GYS: Kéktúra
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.