17. 05. 2024
Lepší infrastruktura pro cyklisty a rozvoj cyklistiky v regionu. To byla hlavní témata, kterými se nedávno zabývali starostové měst a obcí spadajících pod Kroměříž, kde zatím propracovanější síť cyklostezek chybí.
„Cítíme, že v této oblasti trošku pokulháváme a že bychom to měli a chtěli zlepšit. Inspirovat bychom se mohli například v sousedním Olomouckém kraji,“ poznamenal místostarosta Kroměříže Karel Holík. V kroměřížském regionu mohou cyklisté aktuálně využívat cyklostezku Morkovice – Nezamyslice vedenou v místě bývalé železniční trati, cyklostezku z Kroměříže do Kvasic, z Chropyně do Plešovce a cyklotrasu Kroměříž – Hulín. „Mnoho cyklostezek na území obce s rozšířenou působností není,“ zhodnotil současný stav cyklokoordinátor kroměřížské radnice Martin Gabryš.
Díky cyklostezce do Kvasic je region napojen na atraktivní cyklostezku podél Baťova kanálu. Jako cyklotrasy jsou podle Gabryše vedeny další úseky začínající v Kroměříži – do Koryčan, Kostelan, Uherského Hradiště či na Prostějovsko. „Jejich nevýhodou ale je, že jsou z větší části vedené po komunikacích, které jsou mnohdy frekventované. Výjimkou jsou lesní úseky, kdy lze za jakýsi pomyslný uzel cyklotras v Chřibech považovat Bunč,“ popsal Gabryš.
Zástupci měst a obcí se shodli na tom, že je potřeba zmapovat stávající stav cyklistické infrastruktury v regionu a vytvořit koncepci sítě cyklistických tras. „Zahrne komplexní plán cyklistických tras, které podpoří jak běžnou mobilitu, tak rekreační cykloturistiku s důrazem na bezpečnost, přístupnost a propojení s dalšími prvky dopravní infrastruktury,“ doplnil Holík. Koncepce by měla být zpracována do konce letošního roku.
Už teď je však jasné, že se budování nových cyklotras neobejde bez komplikací. Například v Chropyni by rádi prodloužili cyklostezku z místní části Plešovec až do Kroměříže, jenže město naráží na problém s pozemky. Podobně se kroměřížská radnice potýkala s ochranným pásmem železnice při přípravě cyklostezky do místní části Postoupky.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.