16. 10. 2023
Lávku pro pěší a cyklisty přes Vsetínskou Bečvu u střední průmyslové školy strojnické, která je z důvodu havarijního stavu od loňského roku uzavřena, čeká v říjnu demolice. Radnice ale současně připravuje stavbu nového přemostění, jež by mohla proběhnout v roce 2025. Foto: vizualizace předpokládané podoby lávky. Požadavek Povodí Moravy zněl, aby v řece, ani na části břehu, která je ještě součástí koryta, nebyla žádná podpěra.
Lávka pocházející z roku 1970 se v posledních letech nacházela v nevyhovujícím technickém stavu. Radnice se proto vloni na základě doporučení statiků rozhodla pro její obnovu. Po zahájení stavebních úprav a obnažení konstrukce se však ukázalo, že její stav je havarijní a nezbude než z bezpečnostních důvodů tuto spojnici dvou břehů Bečvy zbourat.
Demoliční práce by měly proběhnout ještě do konce letošního roku. „V současnosti je podepsána smlouva se zhotovitelem, jímž je společnost Demstav Group, která již zahájila přípravné práce. Samotná demolice, jež přijde na 1,4 milionu korun včetně DPH, začne 23. října. Samozřejmě pokud nedojde k náhlému zvýšení hladiny vody v Bečvě,“ informoval starosta Jiří Čunek (KDU-ČSL) s tím, že bouracím pracím bude předcházet odlov ryb ze Vsetínské Bečvy v okolí lávky. „Stavební suť vyprodukovanou při demolici bude pásový bagr překládat z koryta Bečvy na nákladní vozy, které ji přepraví k následné recyklaci. Veškeré práce proběhnou za využití norné stěny tak, aby nedošlo v řece k šíření nečistost,“ doplnil starosta.
Podle starostových dalších slov radnice usilovně pracuje na přípravě stavby nové lávky, která by měla sloužit chodcům i cyklistům. „U renomované společnosti jsme nechali zpracovat studii. Ta bude podkladem pro veřejnou soutěž na zhotovitele projektové dokumentace, kterou vyhlásíme ještě v letošním roce. V roce příštím bychom chtěli vyřídit všechna potřebná povolení a v roce 2025 provést stavbu nové lávky,“ přiblížil starosta Čunek a dodal: „Podle aktuálních odhadů by stavba jen samotné lávky bez nájezdových ploch mohla vyjít na zhruba 25 milionů korun včetně DPH. Jen pro představu, se stejnými náklady se počítalo při plánované obnově stávající lávky ještě v době, než se zjistil její havarijní stav.“
Zpracoval: Michal Horský
Zdroj: www.mestovsetin.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.