10. 10. 2023
Kromě Česka a hostitelského Slovinska přijely delegace z Rakouska, Maďarska, Chorvatska, Španělska a online se připojili zástupci Švýcarska a Belgie.
Kromě revize sady nástrojů, množství podnětných diskusí a sdílení dobré praxe hostitelé ze Slovinského Ministerstva životního prostředí, klimatu a energetiky a destinační agentury Bohinj připravili exkurzi do turistických oblastí jezera Bohinj a údolí řeky Soči s vyzkoušením všech přepravních módů dostupných v oblasti (výletní loď, lanová dráha, chůze, bike&ride (kombinace cyklistické dopravy a veřejné dopravy), vlak a autobus).
Exkurze byly prokládány prezentacemi a diskusemi ohledně dopravního režimu a jeho vývoje. Triglavský národní park je zejména v sezóně výrazně přetížen (ocenit je třeba příkladnou práci s daty!) a proto se přistupuje ke změně dopravního režimu formou výrazné redukce parkovacích kapacit v cílových destinacích, nabídkou bezplatných turistických autobusových linek a tvornou záchytných parkovišť.
Cílem je, aby návštěvníci po celou dobu pobytu nepotřebovali své auto. Ekonomickou motivací pro udržitelnější způsoby přepravy představuje Bohinj card, která má také ambici rozmělňovat koncentraci turistů nabídkou méně známých cílů a atrakcí.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.