01. 04. 2014
Tak by se dal charakterizovat další díl Cyklistické akademie, který tentokrát proběhl v Uherském Hradišti dne 20.3.2014. Ústřední slovo tentokrát mělo hostitelské město Uherské Hradiště. Představilo svou proměnu za posledních tři roky. Uvědomilo si, že není možné pozornost v dopravě zaměřovat jen na potřeby řidičů aut, ale je třeba vnímat potřeby všech obyvatel města. Nová politika města tak vychází z této filosofie: „Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát MOŽNOST VOLBY.“ Ostatně tato politika plně koresponduje se 7 klíči nutných k podpoře cyklistické dopravy, které město Pardubice představilo na semináři v Moravské Třebové dne 13.2.2014. Město Uherské Hradiště je jen zopakovalo. A jaké jsou?
Přednáška samozřejmě vzbudila velký ohlas. Město Nový Jičín nejvíce zajímalo, jak má postupovat při zadání nového cyklogenerelu a město Uherský Brod zase zajímala nová opatření pro cyklisty, nebo nové parkovací pro boxy pro kola u vlakového nádraží.
Otázek bylo více a právě o tom je Cyklistická akademie – méně teorie, více praxe a sdílení dobré praxe.
Buďte jako děti, plní otázek
Tak by se dal charakterizovat další díl Cyklistické akademie, který tentokrát proběhl v Uherském Hradišti dne 20.3.2014. Ústřední slovo tentokrát mělo hostitelské město Uherské Hradiště. Představilo svou proměnu za posledních tři roky. Uvědomilo si, že není možné pozornost v dopravě zaměřovat jen na potřeby řidičů aut, ale je třeba vnímat potřeby všech obyvatel města. Nová politika města tak vychází z této filosofie: „Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát MOŽNOST VOLBY.“ Ostatně tato politika plně koresponduje se 7 klíči nutných k podpoře cyklistické dopravy, které město Pardubice představilo na semináři v Moravské Třebové dne 13.2.2014. Město Uherské Hradiště je jen zopakovalo. A jaké jsou?
1) Mít politickou vizi. Každá strategie vychází z politické vize, která zodpovídá základní otázku: „Jak chci, aby moje město vypadalo?“
2) Disponovat zodpovědně a komplexně zpracovaným ÚZEMNÍM PLÁNEM, jako základním nástrojem pro naplnění vize.
3) Mít k dispozici průzkumy dopravního chování obyvatel.
4) Mít zpracován generel (studii) cyklistické dopravy „nové generace“.
5) Bez cyklokoordinátora se město neobejde.
6) Cyklistická infrastruktura, která má učinit jízdu na kole atraktivní, se často těžko prosazuje, ale jiná cesta k zatraktivnění cyklistické dopravy nevede.
7) Budování značky cykloměsta
Přednáška samozřejmě vzbudila velký ohlas. Město Nový Jičín nejvíce zajímalo, jak má postupovat při zadání nového cyklogenerelu a město Uherský Brod zase zajímaly nové parkovací pro boxy pro kola u vlakového nádraží.
Otázek bylo více a právě o tom je Cyklistická akademie – méně teorie, více praxe a sdílení dobré praxe.
Buďte jako děti, plní otázek
Tak by se dal charakterizovat další díl Cyklistické akademie, který tentokrát proběhl v Uherském Hradišti dne 20.3.2014. Ústřední slovo tentokrát mělo hostitelské město Uherské Hradiště. Představilo svou proměnu za posledních tři roky. Uvědomilo si, že není možné pozornost v dopravě zaměřovat jen na potřeby řidičů aut, ale je třeba vnímat potřeby všech obyvatel města. Nová politika města tak vychází z této filosofie: „Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát MOŽNOST VOLBY.“ Ostatně tato politika plně koresponduje se 7 klíči nutných k podpoře cyklistické dopravy, které město Pardubice představilo na semináři v Moravské Třebové dne 13.2.2014. Město Uherské Hradiště je jen zopakovalo. A jaké jsou?
1) Mít politickou vizi. Každá strategie vychází z politické vize, která zodpovídá základní otázku: „Jak chci, aby moje město vypadalo?“
2) Disponovat zodpovědně a komplexně zpracovaným ÚZEMNÍM PLÁNEM, jako základním nástrojem pro naplnění vize.
3) Mít k dispozici průzkumy dopravního chování obyvatel.
4) Mít zpracován generel (studii) cyklistické dopravy „nové generace“.
5) Bez cyklokoordinátora se město neobejde.
6) Cyklistická infrastruktura, která má učinit jízdu na kole atraktivní, se často těžko prosazuje, ale jiná cesta k zatraktivnění cyklistické dopravy nevede.
7) Budování značky cykloměsta
Přednáška samozřejmě vzbudila velký ohlas. Město Nový Jičín nejvíce zajímalo, jak má postupovat při zadání nového cyklogenerelu a město Uherský Brod zase zajímaly nové parkovací pro boxy pro kola u vlakového nádraží.
Otázek bylo více a právě o tom je Cyklistická akademie – méně teorie, více praxe a sdílení dobré praxe.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.