14. 03. 2014
V 17 městech se letos bude konat soutěž s názvem Do práce na kole. Za pravidelné dojíždění na kole ocení jednotlivce a firemní týmy a pochvaly se dočkají také firmy, které nabízejí svým zaměstnancům cykloparkoviště, sprchy, nebo firemní kola. Kampaně fungují nejlépe tam, kde města zároveň vytvářejí cyklistům přátelské prostředí, například výstavbou cykloparkovišť, úpravou křižovatek nebo zprůjezdněním jednosměrek. „Kampaně typu Do práce na kole jsou u nás velmi potřeba, zároveň se ale nesmí zapomínat na současné budování chráněných cest pro cyklisty,“ vysvětluje Jaroslav Martinek z Asociace měst pro cyklisty.
Dobré příklady přitom existují už i v našich městech. V Hradci Králové najdete parkovací věž pro kola, která je jediná svého druhu v Evropě. V Pardubicích se na kole jezdí více než v německých městech. Jihlava spojuje chráněné cesty do ucelené sítě, v letošním roce se délka cyklocest zvýší o 50 %.Většina českých měst je na tom ale podstatně hůře.
Více o podpoře cyklodopravy v českých městech je uvedeno v tiskové zprávě Asociace cykloměst.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.