17. 02. 2014
Město Drážďany usiluje o to, aby celková atmosféra ve společnosti byla vstřícná k cyklistické dopravě, proto město veřejně propaguje její přínosy pro společnost a jednotlivce.
Od sjednocení Německa až do konce 90. let byla motorová doprava v bývalém východním Německu trvale na vzestupu. V důsledku takového rozvoje musela města a jejich obyvatelé čelit negativním vlivům nadměrné automobilové dopravy, jako je masivní úbytek volného prostoru ve vnitřních (historických) částech měst, zvýšená hlučnost a zhoršená kvalita životního prostředí. Územní plánování měst muselo řešit demograficky vyvolané změny v dopravním chování a více zohlednit otázky životního prostředí i rostoucí náklady na dopravu. Právě v této situaci cyklistická doprava umožňuje získat prostor v centrech měst zpět do užívání chodců a současně zlepšit kvalitu života zdejších obyvatel.
Většina měst ve východní části Německa zaznamenala během posledních deseti let výrazný vzestup každodenní cyklistické dopravy. Zejména v případě krátkých cest do 5km – kterých je většina – je cyklistická doprava více než rovnocenná s automobilovou. Pro delší cesty ji lze kombinovat s dopravou veřejnou či pěší. Samozřejmě, aby byla jízda na kole pohodlná a bezpečná, potřebují cyklisté souvislou cyklistickou síť a dostatečný počet parkovacích míst (cyklistickou infrastrukturu).
Město propaguje cyklistickou dopravu následujícími kampaněmi, které jsou součástí všeobecného vedení kampaní ve městě.
Podrobnosti najdete v přiloženém souboru.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.