Provoz dopravy v Praze se utlumil, roste podíl aktivní
28. 03. 2020
V hlavním městě klesl v rámci mimořádných opatření provoz automobilů o třetinu.
Hromadnou dopravu využívá až o 80 % méně cestujících.
Významně vzrostl podíl aktivní dopravy. Kolo si v prvním týdnu karantény od 16. do 22. března v úsecích měřených sčítači zvolilo téměř o polovinu více lidí než v minulém roce.
Hlavní město v posledních týdnech detailně sleduje vývoj dopravní situace po vyhlášení nouzového stavu 12. března 2020.
U individuální automobilové dopravy jsou změny zřejmé na první pohled. Celkově se v Praze pohybuje oproti normálu přibližně o třetinu řidičů méně. V centru města se jedná o úbytek 34,8 % a ve zbytku města pak o 29,2 %. Největší úbytek v centru města se pak týká oblasti okolo nábřeží Ludvíka Svobody, a to o více jak polovinu - z původních cca 35 000 aut se provoz snížil na asi 16 000 průjezdů denně. Podobná situace je i na páteřních komunikacích, kromě Evropské ulice se snížil provoz i v ulici V Holešovičkách z 90 000 až 100 000 na 60 000 aut denně.
U městské hromadné dopravy je pak rozdíl oproti standardní situaci nejmarkantnější. Celkově ubylo cestujících v různých prostředních MHD o 70 až 80 %. „Po zavedení opatření v souvislosti s nouzovým stavem se výrazně snížil počet přepravených osob. Například u metra se jedná o pokles až o osmdesát procent cestujících. Obvykle využívá metro asi 1,3 milionu lidí denně, v těchto dnech je to něco málo přes dvě stě tisíc, byť pomalu zaznamenáváme vzestupnou tendenci,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Jediným druhem dopravy, který naopak vykazuje nárůst, je ta aktivní - pěší a cyklistická doprava. Jak dokládají čísla z pražských cyklosčítačů, za vzestupem obliby kola jako dopravního prostředku přitom zdaleka nestojí jen příchod jara, kdy je v ulicích po zimě každý rok víc cyklistů. Analýza dat totiž odhalila, že kolo si v prvním týdnu karantény od 16. do 22. března v úsecích měřených sčítači zvolilo 26 680 lidí – tedy o 12 681 více než v loňském roce, téměř o polovinu!
Zdroj: Praha.eu a cistoustopou.cz
Přečtěte si také
19. 10. 2023 | Do Slivence byly prodlouženy linky 4, 5 a 94.
Síť tramvajových tratí v Praze je od dnešního dne o dalších 415 metrů delší. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil provoz na nové trati z Holyně do Slivence, kam současně prodloužil provoz linek 4, 5 a 94. Trať byla postavena...
číst dále
02. 06. 2023 | Stovky lidí na jízdních kolech projedou v sobotu 3. června Prahou při akci Světová cyklojízda a Cyklozvonění 2023. Připomenou si tak důležitost toho, co na českých silnicích citelně chybí – respekt, vzájemná ohleduplnost cyklistů a motoristů, a znalost dopravních pravidel. Oslavy...
číst dále
16. 02. 2023 | Výzkum zaměřený na dopravu v pražské aglomeraci prokázal, že cyklistická opatření zvyšují bezpečnost nejen cyklistů, ale také automobilistů. Nejbezpečnější jsou cyklostezky. Pokud na sebe cyklostezky, cyklopruhy a další dopravní opatření navazují, výrazně roste počet cyklistů,...
číst dále
27. 10. 2022 | Pražští radní schválili vyhlášení programu na podporu projektů ke zlepšení stavu životního prostředí pro rok 2023. Lidé, spolky a další organizace budou moci žádat o prostředky na projekty v celkem sedmi kategoriích, které se týkají například klimatické změny, podpory adaptace...
číst dále
15. 09. 2022 | V ulici ke Kříži byla ve středu 14. září 2022 za přítomnosti představitelů hlavního města a zástupců městské části Praha 22 uvedena do provozu nová lávka. Sloužit bude pěším i cyklistům, aby už nemuseli překonávat sedmimetrový zářez, ve kterém leží silniční spojka...
číst dále
29. 08. 2022 | Cílem pilotního projektu je vytvořit unikátní systém registrace a platby, který v aplikaci PID Lítačka ověří uživatele pro všechny zapojené poskytovatele mobility na území metropole a také v regionu obsluhovaném spoji Pražské integrované dopravy. Pilotní projekt bude realizovat...
číst dále
08. 07. 2022 | Hlavní město Praha, oddělení rozvoje dopravy se obrací na odborníky v oblasti dopravy a mobilty s žádostí o názor na publikaci, která řeší veřejný prostor.
Na území hl. m. Prahy v posledních letech existuje množství různorodých požadavků, které má veřejný prostor splňovat...
číst dále