Dycky Most !!!
02. 01. 2020
Belgický Gent a český Most. Co mohou mít společného? Inspirují naše města.
Dnes na facebooku CityChnagers byla zveřejněna novinka o belgickém měste Ghent, které zavedlo v roce 2017 "The Circulation Plan", který pomohl odvést auta z centra města. V roce 2012 byl podíl cyklistů v Ghentu 22%, dnes je to 35% a stále roste. Nejednalo se o žádný projekt, který se plánoval desítky let, ale šlo o kreativní řešení, kde se dal prostor improvizaci, experimentům, zajímavým taktikám/nápadům a procesům, z kterých vznikl > https://stad.gent/en/mobility-ghent/circulation-plan. A pak se rozjela diskuse, zda je to u nás možné, ne. Určitě ano, ale jen někde.
Je prostě dobré se dívat do ciziny, ale není nad české příklady. Takže dnes bude novinka na téma Dycky Most.
Na konferenci v Milevsku ve dnech 16. - 17. 10. 2019 mělo město Most možnost prezentovat své aktivity ze dvou úhlů pohledu:
- Jak nebýt schizofrenikem při řešení budoucnosti dopravy ve městech?
- Dycky MOST !!! Ale ten skutečný, ne ten z médií! A nemáme rádi číslo 204!
Ano, vždy je to jen o tom, zda chceme být vidět pozitiva, či negativa. Jednou tak bylo město Most prezentováno spíše v duchu "ono to nejde", podruhé v duchu "ono to jde".
Koordinátor městské mobility z Mostu, Kamil Novotný to vystihl slovy:
"V Mostě máme jednu velkou výhodu. Řešení dopravy má u vedení města podporu, jaké se jí nedostávalo od doby postavení nového města. Přístup je systematický, se strategickým výhledem, odborníkům a úředníkům je nasloucháno, je zájem o nové vize, jsou uvolňovány velké prostředky v rozpočtu města. Přesto zůstávají témata a rozhodovací postupy, které se nám v Mostě doposud nepodařilo systémově nastavit z důvodů. Na ně se můžete podívat v prezentaci Jak nebýt schizofrenikem při řešení budoucnosti dopravy ve městech?. Al ejá chci se dívat na město Most pozitivně. Nemám rád čislo 204. A proč? Podle nějaké výzkumu o kvalitě života v našich městech jsme prý až na 204. místě. Jaký nesmysl. Já mám rád moje moje a vím proč!!!
Máme:
- Jezero větší než Máchovo
- Park s cyklozónou vedle centra města
- Rekreační zóny včetně sítě tras pro bikery
- Aquadrom, Hipodrom, Autodrom, Aerodrom, …
- Centrální park s největším 3D bludištěm v ČR
- . . .
A co se týče systému práce v oblasti dopravy, tak taky dobré. Však posuďte sami:
- Zájem vedení města řešit dopravu koncepčně, systematicky a s ohledem na požadavky udržitelného rozvoje planety
- Oddělení dopravy a koordinátor městské mobility
- Pasporty v systému GIS (komunikace, dopravní značení, parkování, cyklogenerel, digitální technická mapa města)
- Komise dopravy rady města, pracovní skupina pro dopravu
- Externí odborní konzultanti na řešení systému dopravy a veřejné dopravy
- Veřejná projednání dokumentů a záměrů, komunikace s odborníky a občany, sociální sítě, mobilní rozhlas
- Pracovní skupina architekta města (řeší i vývoj veřejného prostoru)
- Pětina rozpočtu města do dopravy!
- Základní předpoklad plněn: Strategické myšlení vedení města s dlouhodobými cíli a vizemi, ochota poskytovat zdroje na koncepční dokumenty, studie i projekty
- Příprava strategického plánu na období 2021 - 2027
- Schválený SUMP
- Zpracované koncepce pro cyklodopravu a parkování
- Rozjíždíme ZAKOS, rozšíření tramvajové dopravy
- Koncepci veřejné dopravy budeme v roce 2020 řešit společně jako region s Litvínovem a partnerem v integrované dopravě – Ústeckým krajem
- Síť měřičů okamžité rychlosti
P.S,
No prostě Dycky Most!!!
Přečtěte si také
20. 11. 2023 | Město Most plánuje v příštím roce vybudovat obousměrnou cyklostezku v délce 15 km vedoucí po stávajících cestách na výsypkách, která propojí několik zaniklých obcí. Po celé délce má mít cyklostezka zpevněný povrch.
„V některých úsecích je stávající neudržovaná cesta,...
číst dále
16. 10. 2023 | Město Most plánuje novou cyklotrasu po výsypkách za 114 milionů korun. Patnáctikilometrová trasa bude začínat u jezera Matylda a povede k místnímu hipodromu.
„Částečně trasa povede po již existující, ale neudržované cyklostezce, která se opraví, a částečně je to zcela nová...
číst dále
20. 09. 2023 | Jak prezentovat Plán udržitelné městské mobility pro žáky druhého stupně?
Dalo by se říct, že je to nemožné.
Nicméně se v úterý 19. 9. 2023 o to pokusil Jarda Martinek, jednatel spolku Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. v Mostě, kam ho pozval místní Magistrát v rámci...
číst dále
06. 03. 2023 | Trasa je navržena na územích dotčených těžbou hnědého uhlí jižně, západně a severozápdně vůči zastavěnému území statutárního města Mostu. Je vedena po specificky upravených rekultivovaných plochách a mimo jiné propojuje sportovní areály a rekreační území – golf, dostihovou...
číst dále
12. 04. 2022 | Město Most dnes navštívil národní cyklokoordinátor a jednatel spolku Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. Jaroslav Martinek, aby zde zpropagoval národní výzvu 10.000 kroků. Během návštěvy jej přijal na radnici primátor města Mostu Jan Paparega, který přislíbil, že se do výzvy...
číst dále
17. 04. 2021 | Tak jako v loňském roce, tak bohužel ani letos není kvůli současné situaci možné uskutečnit klasické zahájení turistické (a cyklistické) sezóny. Proto si pro vás statutární město Most ve spolupráci s neziskovou organizací Life is Skill, z. ú. připravuje soutěž, díky které...
číst dále
10. 06. 2020 | Cykloboxy na Šibeníku, Matyldě a Benediktu jsou v novém hávu. Polep zvýšil jejich estetickou hodnotu. Velkoformátové fotografie a grafika ladí s prostředím, ve kterém se konkrétní cyklobox nachází.
Cykloboxy na Šibeníku u FUNparku
Cykloboxy slouží cyklistům od loňského...
číst dále
29. 05. 2019 | Projekt „Mostem odpovědně: Rozjeďme čistou mobilitu“ navazující na projekt „Mostem odpovědněji: Poznejte čistou mobilitu“, je zaměřen na prohlubování povědomí obyvatel města Mostu a okolí o tématu čisté mobility a na motivování veřejnosti ke snaze o zlepšení veřejného...
číst dále