Všem účastníkům kampaně EVROPSKÝTÝDENMOBILITY se doporučuje používat pro kampaň společnou značku. Za tímto účelem byla vytvořena grafika kampaně a soubor komunikačních nástrojů. Všechny prvky jsou navrženy tak, aby je bylo možné kdykoli během roku snadno začlenit do tvorby materiálů kampaně. Spolu s materiály a sadou nástrojů byl vytvořen přehledný manuál, který vysvětluje, jak používat prvky obsažené v sadě.
Všechny grafické prvky jsou k dispozici zdarma a nejsou chráněny žádnými autorskými právy.
Evropský týden mobility (zkrác. ETM, anglicky EUROPEANMOBILITYWEEK - EMW) je každoroční iniciativa Evropské komise od roku 2002. Vyzývá evropské obce a města, aby věnovala týden udržitelné dopravě. Pravidelně se koná v termínu 16. – 22. září, zakončený vždy mezinárodním dnem bez aut. Každý ročník má své motto, jako například čistý vzduch, víceúčelovost či sdílená ekonomika v dopravě. Součástí programů jsou akce spojené s udržitelnou dopravou, jako například cyklojízdy, přednášky či festivaly, dochází také k otevření ulic pěším a cyklistům.
Cílem kampaně zlepšit veřejné zdraví a kvalitu života podporou čisté mobility a udržitelné městské dopravy. Kampaň dává lidem šanci vidět hodnotu uličního prostoru a vyzkoušet nová řešení problémů, jako je znečištění ovzduší, nedostatek fyzické aktivity, adaptace na klimatické změny a další.