23. 03. 2019
Samozřejmě titulek je pravdivý jen z poloviny, ale něco tím chceme říci.
Vídeň, tak ta opravdu jede. Zdá se, že Vídni se opravdu žije velmi dobře, jedná se o bohaté, jedno z nejzelenějších měst, které má perfektně zpracovanou strategii městské mobility, patří k nejvíce udržitelným městům a teď jsme se dozvěděli, že je i nejchytřejší. Rakouská metropole se stala nejchytřejším městem na světě. Aspoň podle aktuálního Smart City Strategy Indexu. Ten porovnává 153 světových měst podle toho, jak přistupují k tématům, jako jsou rostoucí počet obyvatel, doprava, ochrana klimatu nebo kvalita digitálních služeb pro obyvatele. Celý článek je pak na webu Svetchytre.
Jen by nás zajímalo, proč se v České republice nejvíce mluví o Vídni právě v kontextu Smart City?
Možná proto chceme mluvit o Milevsku. Taky chce být Smart City, tak jak mnohá jiná města, neboť je to až moc populární - viz. Řešení veřejného prostoru a dopravy v rámci projektu Rozvoj konceptu Smart City v Milevsku: Živé Milevsko – Smart Region. Ale město otevřeně hovoří i o tom, že se chce inspirovat i jinými "přídavnými" jmény Vídně. I Milevsko chce být bohaté, zelené, udržitelné a mobilní a nestydí se za to.
A možná právě proto bude další konference Akademie městské mobility na podzim v Milevsku. Motto konference budou otázky: Co je chytré? Kdo je chytrý?
Smart Cities, Energetická koncepce, Adaptace na změna klimatu, Plán udržitelné městské mobility. Máme ve výčtu pokračovat? Kterou strategii má město realizovat dříve? Milevsko díky programu CityChangers ví jak na to. Chcete i Vy vědět více? Pak na konferenci rozhodně nesmíte chybět. Bude se jednat již o pátou konferenci v řadě, která vždy ukáže problematiku městské mobility z jiného úhlu pohledu. Jaké byly ty předchozí najdete na tomto odkaze.
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.