15. 11. 2018
Tentokrát přebíráme článek z našeho partnerského webu Čistou stopou.
Je to již více než dva roky, co byl zákonem číslo 48/2016 Sbírky novelizován zákon o provozu na pozemních komunikacích a byly zavedeny (tzv. ochranné) jízdní pruhy pro cyklisty. Oproti vyhrazeným jízdním pruhům pro cyklisty, které znala předchozí právní úprava (a jsou nadále platné a je možné je nově vyznačovat tam, kde je pro to na vozovce dostatek místa) mají několik funkčních i vizuálních odlišností.
Na tomto odkaze se můžete přečíst více informací k následujcím kapitolám:
Je zřejmé, že ochranné jízdní pruhy pro cyklisty si v Praze pomalu, ale jistě nacházejí své místo i uživatele. Po dlouhých letech stagnace přinášejí možnost, jak v prostorově náročných podmínkách zcelit dosud nespojitá integrační opatření pro cyklisty do souvislých a smysluplných úseků, nebo nabídnout cyklistům ochranu tam, kde ji nejvíce potřebují a kde na jiný způsob jejich oddělení do motorové dopravy v historickém městě prostě není místo. Obdobně jako je tomu v zemích, které bezmotorovou dopravu v městských centrech dlouhodobě a systematicky podporují.
Štítky:
Design ulice (Dobrá praxe, tag25)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.