16. 11. 2018
Město Bern rozhodně nepatří do rodiny rovinatých měst. Historické centrum na úzkém ostrohu nad řekou představuje převýšení kolem 500-700 m. Přesto tu podíl pěší a cyklistické dopravy dosahuje celých 50 % z celkového počtu cest, dalších 28 % obslouží veřejná doprava.
Jak toho švýcarská metropole dosáhla a proč? Odpověď je možné hledat v přednášce Michael Leibiho, vedoucího úřadu bezmotorové dopravy města, který vystoupil na semináři Cyklistika v kopcovitých městech dne 15. 11. 2018 v Praze.
Přinášíme jen hlavní fakta ze semináře, současně s přednáškou z Bernu v příloze:
Co nového tedy přinesl mluvčí z Bernu? Často slyšíme "nemá to cenu, když jsme kopcovité město, nikdy nebudeme Holandsko". Švýcarský mluvčí vzkazuje: "Terén je realita, se kterou počítáme v našich plánech. Právě kvůli kopcům pracujeme s celou škálou opatření, abychom dosáhli cíle, který určuje naše městská strategie."
-
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Zahraniční města (Role města, tag8),
Design ulice (Dobrá praxe, tag25),
Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26),
Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.