06. 11. 2018
V poslední době zveřejňujeme řadu novinek z Velké Británie. To ale neznamená, že jsou na tom lépe než my. Jen chceme motivovat česká města dobrými příklady. Dnes ale chceme ukázat, že i zde to mají někdy hodně těžké. Zveřejňujeme proto reakci SUSTRANS na poslední zprávu o britském rozpočtu, abychom zjistili, že všude je to stejné a možná, že jsme na tom někdy i lépe.
Překlad článku: Naše reakce na poslední zprávu o britském rozpočtu (29. 10. 2018)
Zdroj: https://www.sustrans.org.uk/news/uk-budget-announcement-our-response
V reakci na říjnovou zprávu britského ministra financí o rozpočtu Spojeného království se ředitel pro politické záležitosti Sustrans Steve Brooks vyjádřil takto:
„Pokud jde o výdaje na dopravu, vždycky se víc vyplatí levnější prevence než následná léčba. Bohužel i tento rozpočet je dalším krokem, jak Británii uvěznit v znečištěné a dopravně přetížené budoucnosti, která v dlouhodobém horizontu bude stát miliardy.
Spolu s dřívějším oznámením britského premiéra o trvalém zmrazení daně z pohonných hmot a dnešním oznámení o plánovaných více než 25 miliardách liber pro Investiční strategii pro silniční dopravu je tento rozpočet jen dalším krokem k ucpaným silnicím, znečištěnému ovzduší a špatnému zdravotnímu stavu obyvatel.
Program na výstavbu silnic, financovaný z příjmů ze spotřební daně vozidel, je zvlášť alarmující v době, kdy odborníci na změny klimatu volají po dramatickém snižování celosvětové hladiny emisí skleníkových plynů.
Ministr financí tak zmeškal příležitost, jak pomoci městům a obcím k prosperitě a jak snížit některé dlouhodobé tlaky na Národní systém zdravotní péče.
Dalších 680 milionů liber do Fondu pro transformaci měst sice vítáme, tato částka však poněkud bledne při porovnání s investicemi do budování silniční sítě.
Vyzýváme vládu Spojeného království, aby přehodnotila svůj postoj ke spotřební dani vozidel, zajistila dostatek prostředků, které obce potřebují k tomu, aby stávající dopravní komunikace byly bezpečné pro cyklisty a chodce, a začala brát cyklistickou a pěší dopravu vážně – to nejlépe dokážou změny v rozpočtu na dopravu, kde by současných 5 % na rozvoj aktivní dopravu mělo být do roku 2025 zvýšeno na 10 %. To je ten nejlepší způsob, jak lidem zajistit fungující programy a infrastrukturu, které jim umožní pohodlně a bezpečně jezdit na kole a chodit pěšky."
Štítky:
Finance (Mezioborového plánování, tag20)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.