09. 05. 2018
Ministerstvo životního prostředí (spolu s ministerstvy dalších osmi zemí) mělo zaslat evropskému komisaři Karmenu Vella informace o tom, jaká dodatečná opatření Česko přijme, aby konečně začalo plnit limity kvality ovzduší, ke kterým se před lety zavázalo ... Informace byla zveřejněna k 12. 2. 2018.
Česká republika poslala takové výsledky, které nakonec uspokojily Evropskou komisi. Jiné státy ale nejsou tak dobře jako Česko, mezi které patří i Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko, Itálie, Maďarsko, Rumunsko a Slovensko. Takže příští týden zašle Evropská komisi Evropskému soudnímu dvoru žalobu na tyto země, za porušení pravidel čistého ovzduší.
Nicméně určitě bychom něměli usnout na vavřínech a stále je nutné usilovat o zlepšení kvality ovzduší.
Asociace měst pro cyklisty je připravena pomoci České republice v naplnění tohoto nařízení. Ale nejprve je třeba si přiznat pravý stav věcí. Jako první otevřeně pojmenovala problémy s přípravou a realizací plánů udržitelné městské mobility, ale také nabídla konkrétní řešení. Nebojí se říci nahlas, že je třeba brát vážně otázku podpory udržitelné městské mobility v našich městech.
V čem by měla tato pomoc spočívat? Asociace měst pro cyklisty přichází se vzdělávacím programem, kde odborným garantem budou hned dvě vysoké školy ČVUT FD v Praze a VŠB Ostrava. Program si klade dva cíle:
Asociace měst pro cyklisty chce také požádat o pomoc evropské experty. Za tím účelem vytvořila anglickou webovou stránku, kde představuje své aktivity. Více na odkaze https://en.dobramesta.cz/. Stránka je stále jěště ve výstavbě, tak prosíme o trpělivost nad jejími případnými nedostatky.
Vzorem pro Asociace měst pro cyklisty je pak také Evropská cyklistická federace, která příští týden zopakuje zprávy, které již sepsala v lednu 2018.
Prostě Asociace měst pro cyklisty začala brát dané věci vážně.
Štítky:
Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9),
Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.