Registrace Do práce na kole začala

02. 03. 2018

Startuje další ročník tradiční soutěže Do práce na kole. Měsíční týmovou výzvu loni přijalo 13 000 lidí ve 33 městech po celé republice. Sloganem letošního ročníku kampaně, kterou organizuje pražský Auto*Mat, je "Zachraňte město!". Cílem tradiční jarní akce není „honit“ kilometry,  ale zkusit se v květnu co nejčastěji dopravovat do práce „na vlastní pohon“. Na týmy o 2-5 lidech pak kromě dobrého pocitu čekají výhry např. v podobě stylových kol, cyklistické výbavy nebo outdoorových zájezdů.

Zaměstnanci i zaměstnavatelé zachraňují města

Rádi bychom hravou formou motivovali zaměstnance, aby začali přemýšlet o svém životním stylu a také o problematice udržitelné dopravy. Snažíme se apelovat i na zaměstnavatele, aby tyto formy dopravy podporovali a umožnili bezpečné uzamknutí kola nebo osprchování se,“ říká Lenka Myšáková, manažerka kampaně Do práce na kole.  

V Auto*Matu se dlouhodobě zabýváme problematikou dopravy a také kvality života ve městě. Právě proto jsme jako motto letošního ročníku zvolili výzvu: Zachraň město! Vyrazit na kole je totiž jeden z nejjednodušších způsobů, jak ulevit městskému ovzduší a ulicím plným aut,“ dodává Anna Kociánová ze spolku Auto*Mat, který akci od samého začátku organizuje.

 

Patrony akce divadelníci i proslulý lékař

Výzvu Do práce na kole letos podpořili nejen účinkováním v motivačním videu od Jana Látala tvůrci z divadla VOSTO5.

Přijde mi absurdní, když ráno vídám nesmyslné kolony a ve většině aut sedí jen jeden, maximálně dva cestující. Sami jezdíme na kole celkem často a určitě doporučujeme všem, aby to zkusili taky,“ říká Ondřej Cihlář z divadla VOSTO5. A Jiří Havelka doplňuje: „Kolo nepatří jenom na cyklostezku, do lesa nebo do přírody, ale je to normální součást městského provozu.“ Petr Prokop, Ondřej Bauer i Tomáš Jeřábek se ale shodnou, že městskému provozu je potřeba přizpůsobit styl jízdy. Dodávají: „Nabádáme všechny, aby se k sobě chovali ohleduplně. Ve městě je potřeba jezdit tak, jak to dovoluje město. Aby to nikoho neohrožovalo a nezpůsobovalo to neustálý „třídní boj“ mezi uživateli silnice.“ 

Další tváří 8. ročníku je proslulý internista prof. MUDr. Richard Češka, CSc. A proč on doporučuje jezdit do práce na kole? „Ve velkých studiích bylo prokázáno, že pětkrát týdně 30–40 minut dokonce jenom rychlé chůze je dostatečné. Jestliže budeme jezdit každý den do práce a z práce na kole, tak je to úplně úžasné!“ dodává milovník cyklistiky, prof. Richard Češka. 

Do školy na kole

Další novinkou je, že se do akce letos více zapojí i studenti vysokých škol v rámci přidružené soutěže Do školy na kole. Chtěli bychom, aby mladí více přemýšleli o dopadech různých forem dopravy na města, ve kterých žijí. Připravujeme pro ně také zvýhodněnou registraci,“ doplňuje Petra Melingerová, která má vzdělávání v Auto*Matu na starost.

Každý soutěžící dostane ke startovnému triko z biobavlny s ekologickým potiskem od OP Tiger. Startovní balíčky pak rozveze účastníkům společnost GLS CZ. V každém městě pak místní organizátoři pořádají speciální akce jako snídaně zdarma nebo volný vstup do bazénu či hladomorny.

Více na www.dopracenakole.cz a facebook.com/dopracenakole.


Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Kampaně (Občan, tag35), Aktivní občan, NNO (Občan, tag36)

Aktuality