03. 02. 2018
„Do práce i domů jezdím tím nejlepším autem – služebním“. Takový člověk má pravdu. Vůbec nemusí řešit opotřebení, servis, pojištění auta apod., protože mu auto poskytuje firma. Ano, i to se počítá mezi firemní bonusy. Myslíte si, že v Česku se začnou firmy chovat společensky zodpovědně a budou naopak ve svých firmách zavádět plány mobility? Teoreticky danou oblast řeší projekt MOVECIT, ale nejedná se opět jen západní kulturu, která nemá šanci na uplatnění v českých podmínkách? Už jste viděli stránku www.lepsifiremnivuz.cz?
Není tajemství, že reklama na auta bez problémů vzkazuje lidem, že jet do práce autem je levnější, než autobusem. Je sice možné, že Čech se do práce dostane levněji a pohodlněji, ale že nebudou stačit silnice, parkoviště atd. již nikoho absolutně nezajímá.
S tím souvisejí navazující otázky k zamyšlení.
Řešil už někdo na národní úrovni otázku daňových výhod při poskytování služebních vozidel zaměstnancům vs. zvýhodnění alternativních druhů dopravy?
Zeptal se někdo národního dopravce, ČD, a.s., zda mají nějaký program pro korporátní klienty, kdy by např. poskytovali firmám zvýhodněné jízdenky pro zaměstnance. Nemělo by se například zřídit oddělení u národního dopravce ČD, a.s, které by se systematicky zabývalo korporátní klientelou?
Co si o tom myslíte?
Štítky:
Plán mobility (Dobrá praxe, tag32)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.