05. 01. 2020
Jak by řekl klasik: "Všichni jsou odborníci na bezpečnost". Proto spolek Partnetství pro mstskou mobilitu nechce být další z řady expertů na bezpečnost. Chce jen zdůrazňovat jednu maličkost. Pokud mají plány udržitelné městské mobility (PUMM) podporovat aktivní mobilitu, pokud mají zmírňovat dopady na životní prostředí a pokud se tomu má i přizpůsobit dopravní infrastruktura, pak stejné rovnice musí platit i pro bezpečnost, neboli pokud se plánuje dopravní infrastruktura, tak nikoliv z pohledu bezpečnosti a plynulosti automobilové dopravy, ale chodců a cyklistů. Ano, nejedná se o většinový názor v české odborné společnosti, ale jedná se o jeden z principů PUMM. Uvádíme 15 příkladů z let 2019 a 2018.
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.