26. 09. 2019
Více než sedmdesát zástupců měst, obcí a mikroregionů Kraje Vysočina se sešlo k poradě nad dalším financováním cest, které mají sloužit bezmotorové dopravě. Přesně mířené dotazy ukazovaly, že účastníci již mají připravené konkrétní projekty a také počet účastníků svědčí o zájmu. I když jsou zde připravené záměry, řadu stezek samotné obce jednoduše nepostaví bez podpory kraje a státu. Nicméně při dobré koordinaci můžeme čekat, že infrastruktura pro bezmotorovou dopravu se na Vysočině bude zahušťovat. Je také otázkou, zda se najde dostatek prostředků z národních a evropských zdrojů, aby se tyto záměry mohly realizovat. Sběr podnětů v ostatních krajích jsme už zahájili, první výstupy jsou k nahlédnutí zde.
Řeč byla nejen o bezpečných komunikacích propojujících obce a města.
Hlavní výzva současnosti je chytrá doprava ve městech, aby obyvatelé mohli dojíždět do práce a do škol komfortně a udržitelně. Cyklostezky jsou velmi populární, pravidla pro ně jasně nastavená, ne všude je ale pro ně dostatek místa. Levná a přitom účinná opatření pro zvýšení bezpečnosti ve městech ale zároveň znamenají potřebu přemýšlet koncepčně. Města ale i velcí zaměstnavatelé tak začínají připravovat plány udržitelné mobility, které dávají rozvoji mobility směr a které budou výhodou v dalším programovém období. Informace byla například o plánu mobility pro elektrárnu Dukovany, který připravuje spolek Regio2020, o plánu mobility v Jihlavě či Velkém Meziříčí. Přidají se další?
Důležitou zprávou byla také novinka o připravované strategii rozvoje cyklistické dopravy kraje Vysočina. Její součástí je mimo jiné dotační titul, určený na rozvoj cyklodopravy a cykloturistiky ve výši 9 milionů korun, o kterém informoval krajský cyklokoordinátor Kraj Vysočina. Sběr podnětů od měst můžete směřovat na něj, kontakty na spoluorganizátory akce jsou uvedené níže.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.