25. 09. 2017
Ve čtvrtek 21. září se v Praze diskutovalo na téma "Co všechno můžeme sdílet". Prezentace si můžete stáhnout na tomto odkaze.
Sdílením vpřed!
Přesně tak znělo heslo letošního Evropského týdne mobility, které je již za námi. Poukazovalo na skutečnost, že větší sdílení zdaleka nejen dopravních prostředků má před sebou skvělou budoucnost, protože šetří životní prostředí, ale i finanční prostředky zúčastněných. Ovšem ne všechno sdílet lze – kde jsou tedy hranice a jak to, co je pro sdílení rozumné, podpořit jako součást běžného života?
To jsou některé oblasti, kterých se semináře „Co všechno můžeme sdílet?“ týkaly. Kladl si za cíl zprostředkovat praktické zkušenosti a je určený pro všechny „citychangers“, kteří chtějí měnit podobu českých a slovenských měst.
Co všechno znamená slovo „share“ neboli sdílení?
Slovo share (z anglického originálu hesla letošního ETM „Sharing gets you further") má více významů, s nimiž se na semináři bude pracovat:
PROGRAM
1. blok 9.00–10.00: „SDÍLENÍ JAKO SLUŽBA“
Blok uvedl motto Evropského týdne mobility „Sdílením vpřed!“ a sdílenou mobilitu, jako jsou bikesharing, carsharing. Ta dokáže omezit počet vozidel na silnicích a množství najetých kilometrů. Je šetrnější nejen k životnímu prostředí a našemu zdraví, ale i našim peněženkám, protože ve většině případů představuje levnější alternativu oproti vlastnictví vozidla.
2. blok 10.05–11.05: „SDÍLENÍ PROSTORU, FINANCÍ“
Blok účastníky seznámil s novými Technickými podmínkami 179, aktuálními možnostmi finanční podpory MŽP, plánovanými změnami v českých městech, jako jsou Praha, Brno či Ostrava, a přinese i ohlédnutí za proměnou města Kodaně a Amsterdamu. Souběžně probíhala paralelní diskuse o tom, jak podobu města ovlivňují velké dopravní stavby.
3. blok 11.20–12.20: „SDÍLENÍ KNOW-HOW“
V závěru semináře čekala účastníky diskuse o dalších možnostech sdílení.
Štítky:
Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27),
Sdílení aut a jízdních kol (Dobrá praxe, tag33)
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.