18. 04. 2017
Praha se minulý rok dohodla se světoznámým dánským architektem Janem Gehlem na tom, že jí pomůže s proměnou magistrály. Do hlavního města proto přijela Henriette Vambergová, jež působí v Gehlově architektonickém studiu. Podle Vambergové se z magistrály stala bariéra, která odděluje historické centrum od zbytku města. Upozorňuje také, že i když hlavní pražská tepna plní svou roli, dálnice už v 21. století do města nepatří.
Níže vám přinášíme rozhovor, který byl zveřejněn na Aktuálně.cz.
Aktuálně.cz: Co považujte za největší problém magistrály?
Henriette Vambergová: Magistrála se postavila, aby ulevila centru města, ale stala se z ní bariéra mezi historickým centrem Prahy a ostatními částmi města. Stala se hradbou pro chodce, pro lidi, kteří ji chtějí překročit. Když se na ní ocitnete, necítíte se, že byste byli v Praze.
Řidičům ale magistrála pomáhá projet velmi rychle městem skrz naskrz. Co byste řekla lidem, kterým tento rychlý průjezd městem ztížíte?
Všichni bychom měli mít na paměti to, jak se pohybujeme ve městě, a to jak z hlediska efektivity, tak z hlediska kvality města. Samozřejmě že jsou zde lidé, kteří nemají jinou možnost - veřejná doprava je pro ně například příliš pomalá. Auta mají ve městě určitou roli, ale nepotřebují pro svůj pohyb dálnici, stačí městský bulvár.
To, jak magistrála vypadá, je taky problém. V určitých částech byla vybudována jako dálnice s mimoúrovňovými křižovatkami. Pokud se ji pokusíte znovu zabudovat do města a vylepšit ji, můžete vytvořit hezký a lepší městský bulvár. Magistrála má určitě v pražské dopravě svou roli, ale měli bychom si uvědomit, že žijeme ve 21. století a že dálnice do centra města nepatří.
Celý rozhovor je ke shlédnutí na tomto odkaze: zpravy.aktualne.cz
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.