25. 03. 2017
Každé čtvrté z nově pořizovaných aut pro veřejnou správu by mělo jezdit na jiná paliva než naftu nebo benzin. Nový návrh pravidel Ministerstva pro místní rozvoj, která by měla platit od 1. září 2017, má pomoci naplnit Národní akční plán čisté mobility. O novince informoval server iDnes.
Stav ovzduší v naší zemi nepatří mezi nejlepší. Ačkoliv se podařilo razantně snížit některé typy znečištění ovzduší, stále přetrvávají velké regionální rozdíly v kvalitě ovzduší. Emise oxidu siřičitého klesly o 93 %, ale koncentrace karcinogenního benzo(a)pyrenu a mikročástic polétavého prachu (PM10) zůstává vysoká a přestala klesat. Množství benzo(a)pyrenu a PM10 překračuje limity v místech, kde žije zhruba polovina, respektive čtvrtina obyvatel. Znečištěné ovzduší ohrožuje nejvíce chronicky nemocné nebo starší lidi. V průměru jenom na znečištění ovzduší částicemi PM10 umírá asi šest až osm tisíc lidí ročně. Evropská komise už zahájila s Českem řízení za překračování emisních limitů polétavého prachu a oxidu dusičitého.
Zatím největší nákup aut na alternativní paliva ze státních organizací provedla Česká pošta nákupem dodávek na zemní plyn, teď chce flotilu rozšířit o elektromobily.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.