10. 03. 2017
Pokud jde o prostor vyhrazený automobilům, belgické noviny Le Soir nedávno zveřejnily zajímavá čísla – novinář Michel De Muelenaere trochu prozkoumal parkovací politiku v Bruselském regionu a porovnal ji s jinými evropskými městy. Zdá se, že Brusel má početnější a levnější parkovací místa pro auta než jiná města Evropy.
To, že parkovací politika má zásadní vliv na intenzitu automobilové dopravy ve městě, je všeobecně známý fakt. Vzhledem k tomu, že průměrná doba používání takového auta je pouhých 35 minut denně – a po zbývajících 97,9 % času auto okupuje vzácný prostor – je nutné tuto politiku dále rozvíjet. Ale opět tu máme pozitivní údaje: od roku 2006 do roku 2015 klesl počet parkovacích míst v ulicích Bruselu z 293 000 na 265 000, tj. O 9 %. Cílem je ale 16% snížení do roku 2020. V regionu také momentálně probíhá centralizace parkovacích strategií.
Zdroje:
http://www.gracq.org/actualites-du-gracq/thermometre-cycliste-les-resultats
https://pascalsmet.prezly.com/2016-recordjaar-voor-fietsers-in-brussel
http://www.fietsersbond.be/sites/default/files/pdf/20170221Persdossier_halftijdseevaluatie_2.pdf
http://plus.lesoir.be/82233/article/2017-02-16/bruxelles-bouge-un-plan-pour-la-mobilite-bruxelloise
https://ecf.com/news-and-events/news/regional-drive-change-brussels
Autorka Benedicte Swennen
22. 2. 2017
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.